De reis is begonnen! Nederland - Luxemburg 375km

17 juli 2020 - Nidderaanwen, Luxemburg

Lieve iedereen,

We zijn onderweg!!! Na een drukke week met het doen van de laatste boodschappen, belangrijke aankopen die nodig zijn voor het kamperen, het omruilen van de auto, nog snel bij oma langs omdat ik haar anders zo lang niet zie en het inpakken van de koffers, wat vooral bij Selina voor de nodige stress zorgt, zijn we eindelijk begonnen aan onze vakantie! Om 11:30uur vanmorgen zijn wij, met een volledig volgeladen auto begonnen aan onze reis richting de eerste stop; het NH hotel in Luxemburg. Na een auto rit van ongeveer 3,5uur zijn we aangekomen in het hotel.

C1F6EF75-B34A-40A9-B1BA-645C2A8625E45677FE54-6C1D-4E34-B732-DF6ACD7088DB

02C008A1-6691-4BF1-AC6A-07D46687F65D

62376F15-E47B-427D-8441-14BCBEAFE9E6

Omdat onze reis nog maar net begonnen is en vandaag eigenlijk alleen bestond uit de auto reis richting het hotel is er nog niet veel te vertellen. Toch wilde ik alvast een korte update geven. Vanaf morgen zullen wij onze vakantie voornamelijk doorbrengen op allerlei verschillende campings. Of we altijd genoeg internet verbinding zullen hebben om een blog online te zetten is hierdoor nog maar de vraag.

Bij aankomst in het hotel werden wij direct weer geconfronteerd met de maatregelen rondom het Corona-virus. De receptioniste had mondkapjes op, bij het overhandigen van de ID-kaart trok zij eerst handschoenen aan en werden de kaarten eerst grondig gereinigd met alcohol en in de kamer is alles in het plastic verpakt. Ook wij zijn verplicht mondkapjes te dragen buiten onze kamer en binnen het hotel. De maatregelen die hier genomen zijn lijken strenger dan bij ons in Nederland. Een medewerker van het hotel kwam ons zelfs gekleed in een isolatiepak, extra handdoeken brengen!

E8E07DC2-0121-45AB-96A1-B26E19DEC28BF350F2B7-2F5E-4168-9916-DC2E6DB5808F

Het hotel is erg mooi en omdat we een gratis upgrade kregen hebben we een grote kamer, hier genieten wij nu extra erg van, daar wij vanaf morgen zullen overnachten in onze tent. Selina vroeg na het neerploffen op het bed zelfs ‘’Kunnen we hîér niet drie weken blijven?!’’.

BC69F012-E4B8-446F-A87B-30BB7CEC0699

Omdat wij op de camping veel zelf zullen gaan koken op ons kleine camping gasfornuis (waar ik nu eigenlijk wel heel erg naar uit kijk) zijn wij vanavond nog even uiteten gegaan in het restaurant bij het hotel.

9A33F7E1-6863-4F79-A727-8C8F2DC2B1B5

Morgen staat er op de planning om na het ontbijt in het hotel, rond 09:00uur te vertrekken richting onze eerste camping gelegen in het Zwarte woud, Duitsland. Dit is nog zo’n 333km rijden. Camping Bühlhof ligt vlak bij de Titisee en hier blijven wij tot 21 juli. Er is gelukkig mooi weer voorspeld dus wij hopen lekker naar het meer te kunnen en wandelingen in het Zwarte woud te kunnen maken. De volgende bestemming is nog niet bekend!

Vanavond gaan we waarschijnlijk vroeg slapen. We zijn moe van de lange dag en morgen moeten we weer een stuk rijden. We gaan nu dus lekker spoonen!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

1. Nina:
    17 juli 2020
    Yesss heerlijke eerste blog! Lekker spoonen cuties❤️❤️❤️
  2. Jacqueline:
    17 juli 2020
    Geniet van jullie luxe bed. Morgen is afzien in de tent maar wel heel avontuurlijk 😘ben benieuwd verder
  3. Martine:
    17 juli 2020
    Het hotel ziet er mooi uit. Geniet er lekker van. Ik mis jullie nu al ☺️
  4. Peter:
    Fijne vakantie lieverds😎❤️🥰
  5. Mama:
    17 juli 2020
    Wat een mooi hotel 😍 Ik hoop dat jullie veel foto's maken in het woud! Ook fijn dat Rambo is opgepakt 😂
    Dikke knuffel, ook van Pippa, Knofje en Mauwmauw 🐕 🐱🐱🧚‍♀️