Een “onbezorgde” start van onze roadtrip 2021

18 juli 2021 - Les Andelys, Frankrijk

Lieve iedereen,

Onze vakantie 2021 is eindelijk aangebroken. Dit jaar is het een vakantie met een, toch eigenlijk wel een dubbel gevoel. Deze vakantie zal namelijk de laatste vakantie zijn waarin Selina en ik ruim een maand vakantie hebben. Zoals jullie weten is Selina afgestudeerd en zal zij vanaf 6 september beginnen met haar baan als verpleegkundige in het Erasmus MC. Ik zal eind augustus starten met afstuderen terwijl ik duaal aan de slag ga bij Careyn. Hierdoor zullen wij geen schoolvakantie meer hebben. We gaan dus extra genieten van deze vakantie, al loopt deze vakantie toch even helemaal anders dan dat wij in gedachten hadden, en dit is niet alleen te wijten aan Corona.

Ons oorspronkelijke plan was om onze vakantie te starten in Duitsland om vervolgens via Oostenrijk naar Bled (Slovenië) te gaan. Ruim een week geleden boekte wij dan ook al een camping voor onze eerste nacht. Echter is, of moet ik inmiddels zeggen ‘’was’’ deze camping gelegen in zuid-west Duitsland, ik denk dat ik weinig woorden hier moet typen om duidelijk te maken dat deze bestemming al snel kwam te vervallen. Hierop besloten we een camping verder in Duitsland, richting de Oostenrijkste grens te boeken. Gister avond, na het verassing feest van Selina pakte wij S’nachts onze koffer en auto in om deze morgen vroeg te vertrekken naar Duitsland. Echter toen vanmorgen vroeg rond 05:00uur de wekker ging en ik het AD openende  werd duidelijk dat ook dit gebied in Duitsland niet erg verstandig bleek. Hierop besloten wij, nog liggend in bed om naar een nog onbekende bestemming in Frankrijk te zoeken. En in Corona tijd betekend dit ook dat je nog allerlei administratie moet verwerken voordat je als Nederlander Frankrijk in mag. Dit betekende een ‘’verklaring’’ op erewoord printen en tekenen en dit bij onze QR-code van vaccinatiebewijs opbergen.

Hierna stapte wij rond 07:00uur in de auto op weg naar Frankrijk, nog geen idee welk deel en/of welke camping. Terwijl ik trots in onze nieuwe auto de start richting Frankrijk inzette zocht Selina naar een camping. Deze was gelukkig snel gevonden! Uiteraard stopte wij even in België om koffiekoeken te halen en ergens in Frankrijk even om te tanken. Het tanken in Frankrijk was voor mij het hoogte punt van de dag. Selina stapte uit om te tanken, echter bij het aanhangen van de slang gebeurde er niets. Hierop bedacht Selina dat het wellicht de bedoeling was om naar binnen te lopen en eerst te betalen alvorens te kunnen tanken. Vol goede moed liep Selina richting het tankstation om al snel weer terug te keren omdat zij haar mondkapjes vergat, waarna zij weer een nieuwe poging waagde. Eenmaal binnen vroeg Selina aan de vriendelijke Franse madame achter de kassa of ze mocht tanken. Uiteraard sprak deze mevrouw geen woord Engels en vertelde zij Selina, in het Frans dat het toch echt de bedoeling was dat Selina zelf zou tanken. Het was ‘’zelf service’’. Op Selina’s terug weg naar de auto zag zij er al minder vrolijk uit. De alsmaar langer wordende rij wachtende auto’s achter ons maakte dit niet beter. Opnieuw pakte Selina de pomp maar deze keer stond zij onhandig met de slang in haar handen waardoor tanken niet lukte. In plaats van een draai te maken waardoor zij beter voor de auto stond besloot zij de slang achterlangs aan zichzelf door te geven. Hierop viel de slang uit haar handen op de grond. Daar Selina zich erg geneerde voor alle wachtende vakantiegangers achter ons die haar konden zien pakte zij zo snel mogelijk de slang weer op. Hierbij kneep zij in het handvat van de slang waardoor benzine uit de slang op de grond en Selina spoot. Jullie begrijpen dat ik hier in eerste instantie erg hard om moest lachen, al stopte ik hier snel mee op het moment dat ik Selina haar gezicht zag. Snel stelde ik voor om zelf naar binnen te gaan in af te rekenen. Ik heb hier nog lang, heel erg hard om moeten lachen en inmiddels kan Selina ook een beetje lachen en heeft ze zelfs toestemming gegeven dit te plaatsen.

Dit was niet de enige onhandige actie van Selina vandaag. Zo kwam Selina er na een tijd achter dat zij het verkeerde navigatie adres had ingetoetst, hierdoor moesten we nog een uur rijden, naar het juiste adres.

Maar inmiddels zijn we al volledig geïnstalleerd op de camping. Een mooie, rustige camping gelegen aan de Seine met uitzicht over bergen en een kasteel. Of eigenlijk moet ik schrijven ‘’Chateau’’. Het blijkt trouwens dat mijn Duits stukken beter is dan mijn Frans!

Selina ligt op dit moment een dutje te doen in het zonnetje en ik ga straks beginnen met koken. Vanavond moeten we nog opzoek naar een camping voor morgen, maar het kan ook zomaar zo zijn dat we morgen vertrekken zonder een bestemming te kennen!

En Ohja, van die ‘’strenge grens controle in Frankrijk’’ hebben wij niets gemerkt. Wij konden zo overal door.

Veel liefs,

Selina en Roos

IMG_6121Onder weg even stoppen om te wisselen met rijden.

94EF1F0A-7F37-4F79-8B01-A47CD234002FZo te zien kans op fikste regen en wateroverlast.

73A24980-9849-43A6-9307-B2508CEFF55ADe tent staat. Dat was wel weer even een gedoe na een jaar!

011697A2-B5B0-408E-8B57-07C4E18E338FSelina opzoek naar een camping voor morgen.

8F20606C-EA32-455E-85F8-09A5D34A17D1 De Seine, waaraan de camping direct gelegen is.

9781B533-99CB-4822-9CDA-ED637D64AA74Het kasteel.

1. Joke Sauer:
    18 juli 2021
    Sorry Selina maar ik moest erg lachen . Ik zie het helemaal voor me. Wat een mooie locatie met uitzicht op het chateau.
  2. Jacqueline:
    18 juli 2021
    Super leuk om te lezen het is net of ik meereis. Ga lekker genieten Ben benieuwd naar de foto’s en jullie mooie reisverhalen
  3. Rosalie:
    26 juli 2021
    Ik plaats straks het tweede blog :). Vind het leuk op reacties te lezen
  4. Martine:
    18 juli 2021
    Lekker genieten samen. En Roos dat Frans spreken komt wel goed je hebt er gevoel voor heb ik al gemerkt.
  5. Rosalie:
    Bedankt hahaha
  6. Peter:
    21 juli 2021
    Leuk 😀 wanneer komt het vervolg?
  7. Rosalie:
    26 juli 2021
    Komt er zo aan papa. Ben er nu mee bezig!
  8. Mama:
    27 juli 2021
    Ik zie nu net pas de mail met jullie reisverslag 🙈
    Ga vanaf nu meelezen hoor! 😘