Lamporrecchio - Rome 299 km

30 juli 2020 - Anguillara Sabazia, Italië

Lieve iedereen,

Zo zijn er een aantal dagen geen blogs en zo schrijf ik er twee op één dag.

Gister hebben wij een lange dag gehad met de auto reis richting de volgende bestemming, een camping aan het meer van Bracciano vlak bij Rome! Nog op onze vorige camping hadden wij onze nieuwe camping uitgekozen en gecontacteerd voor een plaats. Gelukkig was er nog een plek beschikbaar, aan het meer! Vol goede moed en met veel enthousiasme stapten wij na een rustige opstart ochtend op de camping waar ik als ontbijt pannenkoeken bakte, rond 11:00uur in de auto. Klaar voor een reis van bijna 5 uur richting Rome.

Onderweg stonden we zeker een uur volledig stil op de snelweg omdat er een soort kleine vrachtwagen in de brand was gevlogen. Nadat we de reis eindelijk konden voortzetten stopte we even om iets te eten en voor een ice cappuccino. De reis vanaf Toscane naar Rome was prachtig. We reden door het natuurpark ‘’Val d’orcia’’ en door kleine dorpjes waar al prachtige ruïnes te zien waren. Echt van die gebouwen die je verwacht te zien in Rome. Buiten was het warm, zo’n 38 graden en ook in de auto werd een temperatuur rond de 44 graden aan gegeven. Heel erg warm dus, en zo voelde wij ons ook! Oververhit en vermoeid van een lange auto reis toen we eindelijk het terrein van de camping opgereden. We parkeerde onze auto en liepen richting de receptie om ons aan te melden. Helaas was de mevrouw van de receptie helemaal niet zo vriendelijk en had ze ook een heel gek stemmetje, waardoor Selina en ik, melig van vermoeidheid een enorme lachbui kregen. Eenmaal alle formulieren ingevuld moest alleen de temperatuur controle nog uitgevoerd worden, eerst ging Selina; een temperatuur van 37,6. Verhoogd dus. Hierna ging ik vol vertrouwen de test in, maar ik was zelfs warmer! Een Temperatuur van 37,8. De vrouw van de receptie raakte volledig in paniek en deelde ons mee dat we een temperatuur van 37 graden moesten hebben. Een hogere temperatuur zou betekenen dat we de camping niet op mochten. Selina en ik vonden het helemaal niet zo gek dat we zo warm waren door de hitte en gingen in de schaduw staan om wat af te koelen. Gelukkig hielp dit iets. Ik temperatuurde 37,2 en Selina 37,1. Nog steeds niet onder de 37 graden dus. Na een uur in de schaduw gewacht te hebben en met waterflessen op ons voorhoofd te hebben gestaan en ik met een zak bevroren patatjes was Selina het helemaal zat. Ze gaf aan het geen fijne camping te vinden en ook de medewerkers al vanaf het begin zeer ongastvrij te vinden. Ik was het hier volledig mee eens maar wachtte toch nog even af. Na een uur wachten temperatuurde Selina 37 graden! Yes! Eindelijk goed! Maar helaas, ik temperatuurde 37,1 dus werden we niet toegelaten op de camping. Selina was inmiddels zo klaar met de hele camping dat ze het niet eens meer zo erg vond. Ik daarin tegen voelde me schuldig dat we door mij de camping niet optochten en dus na zo’n lange reis in de avond nog een camping moesten zoeken. Gelukkig vonden we er al snel een waar Selina in haar eentje richting de receptie ging. Ik ging er namelijk vanuit door alle stress inmiddels een temperatuur van rond de 40 te hebben.

DA2E82F3-CBB6-484E-A4EF-07C6946ECF11 Proberen af te koelen (zie Selina’s hoofd al voor de irritatie)

Selina kwam heel enthousiast terug en vertelde dat de medewerkers ontzettend vriendelijk en behulpzaam waren. Selina had een plek achter op de camping gekozen omdat deze een stuk goedkoper was dan aan het meer. Dit vonden we jammer maar we waren te gierig om zoveel extra te betalen. Totdat papa appte dat hij geld had overgemaakt. We moesten van hem de plek aan het meer nemen en hij betaalde het verschil, zo lief! Omdat de zon al aan het dalen was begon Selina direct met het opzetten van de tent terwijl ik begon te koken, en wat een prachtig uitzicht over het meer! Rond 21:00 uur zaten we eindelijk helemaal klaar voor onze tent, eindelijk even rust.

CD0A2D63-70CE-4EA7-BC33-1F1E6FA2A87E Uitzicht vanaf onze tent op het meerC1AC54A9-3231-42E8-8DE0-E96B9B0D7C4E Koken terwijl Selina de tent opzet

38764A47-CD40-4F2B-BB1B-327C5821F1BE Eindelijk eten met uitzicht op het meer

5607F2F3-C3BF-4287-B00F-F8E94D857F38 We hebben elke avond uitzicht op een prachtige zonsondergang voor onze tent.

Achteraf denken we deze camping zelfs leuker te vinden dan de bedoelde camping, waar we alweer veel Nederlanders zagen. Dit is een camping waar bijna alleen Italianen zelf staan op vaste plekken! We voelen ons nu echt in Italië! Terwijl we genoten van de zwoele avond rende er ineens een vosje voorbij ons! We zagen de vos een aantal keer eten uit de prullenbak van een man stelen, zo schattig! Selina ging ook nog even lekker douchen. Nadat ze terug kwam vertelde ze dat de douche ijskoud was! Ze kreeg hem niet warm. Het water was zo koud dat haar adem schokte. Toen ik even later naar de wc ging zag ik een bord hangen met de gebruiksaanwijzing van de douche. Deze had Selina eerder niet gezien dus haar koude douche was niet nodig geweest. Maar ze voelde zich wel lekker afgekoeld!

A360992E-2B79-4AC7-A599-90FDB04D11C6 Het vosje terwijl hij eten steelt

5332AED9-7FC1-4505-8FB5-871DA5D0C9FA De gebruiksaanwijzing die Selina niet had gezien

Vanmorgen besloten we om vandaag een rustige dag te plannen. We werden uit onszelf rond half 9 wakker waarna we met uitzicht op het meer een kopje koffie dronken. Toen Selina de tent in liep om zich om te kleden rolde een Italiaanse man een tuinslang uit om de boompjes water te geven. Echter had hij deze tuinslang per ongeluk op onze tent gericht toen hij de kraan opendraaide, waardoor Selina het geluid van een straaltje water tegen de tent aan hoorde. Ze riep ‘’Roos wat is dat?! Wat gebeurt er?!’’ Waarop ik met een geschokte blik antwoordde ‘’Er staat gewoon een man tegen onze tent te pissen!!!’’ Selina stormde, volledig woest en met een verwilderde blik van woede de tent uit, waar ze de man met de tuinslang zag staan, terwijl hij 10x sorry zei over dat onze tent nat was geworden. Ik moest hier zo hard om lachen dat de tranen over mijn wangen liepen en ik niet meer kon ademen. Ook Selina moest heel erg hard lachen.

6862128F-245C-4F86-B03A-6EDD9857DFE7 De man die tegen onze tent stond te ‘pissen’

We hebben de dag heel rustig doorgebracht met lekker lezen, zwemmen in het lekkere warme meer (wat echt ontzettend helder en schoon is!) In de middag reden we naar het naast gelegen dorp Anguillara om wat te lunchen en nog wat boodschappen te doen. We gingen eigenlijk om water te kopen maar kwamen terug met bier, snoep en een watermeloen. Helaas het water vergeten. Gelukkig redden we het heel goed zonder onze ouders! We kennen onze prioriteiten.

E385EFE4-5B93-4808-B1A6-7D315FED40AD Lekkere verse watermeloen

F867636C-83FD-4FE7-8151-B004BB21E5FD Vandaag op de camping

A85190B9-10C6-4640-89F2-6E0BA2B6F834 FaceTimen met Mickey

236B3ABF-8A7D-4549-8EBA-9144ED19592A Er lopen heel veel salamanders op de camping

D6BE5301-07B0-470C-BB76-7A04F658E678 Een kikkertje in de douche

Morgen ochtend staat op de planning om de stad Rome te bezoeken! Een stad waar Selina en ik eigenlijk al 6 jaar samen heen willen maar er nooit van is gekomen. We kijken er naar uit!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

1. Peter:
    30 juli 2020
    Geweldig weer😍 wat leuk om te lezen.
  2. Oma:
    30 juli 2020
    hahaha ik zie selina al stormen naar die man hahahaha zowaar eens een rustige dag voor jullie zeker wat de prioriteiten betreft heel fijne dag morgen
  3. Jacqueline:
    30 juli 2020
    Echt dames geweldig echt een beleving. De diertjes zijn ook zo leuk het vosje(lisa,) alles is mooi daar. Ik kan niet wachtdn op jullie volgende verhaal 😘😘
  4. Martine:
    30 juli 2020
    Mooie camping aan het meer 😍 Jullie maken van alles mee, echt leuk om te lezen. Veel plezier in Rome en zwaai naar de paus als je hem ziet.
  5. Marco:
    ❤😘😘