Een stap terug naar het verleden in Frankrijk.

26 juli 2021 - Pont-du-Navoy, Frankrijk

Lieve iedereen,

Mijn eerste en laatste blog is alweer een tijd geleden. Deze schreef ik op de eerste camping aan het begin van onze reis een week geleden in Frankrijk. Na deze reis hebben wij een aantal keer campings gehad waar wij geen stroom aansluiting hadden. Dit zorgde ervoor dat er niet altijd gelegenheid was mijn blog te schrijven en gelijk te publiceren. In deze blog neem ik jullie hierdoor mee terug in de tijd, de tijd dat wij onze vakantie vierde in Frankrijk. In latere blogs zal ik jullie steeds meer mee nemen terug naar het heden, naar Zwitserland en Italië.

Na onze eerste stop in Les Andeys in Frankrijk, waar wij een fijne eerste stop hadden op een rustige camping gelegen aan de Seine vertrokken wij na één nacht richting een nieuwe bestemming. Echter wisten wij op de ochtend van vertrek nog niet waar wij naar toe wilde rijden. Frankrijk heeft nog nooit op onze planning gestaan waardoor wij geen idee hadden welke plekken van Frankrijk ons aantrok. Terwijl Selina vlak voor vertrek de flesjes met water vulde op de camping raakte zij aan de praat met onze Nederlandse buren. Dit was een soort hippie stel van middelbare leeftijd welke samen in een ontzettend oud, gek autootje op vakantie waren. Hij vertelde Selina dat hun doel was om richting de Loire streek te rijden. Een streek waarvan Selina en ik beide geen idee hadden waar het lag en hoe het eruit zag. Na op de navigatie app gekeken te hebben zagen wij dat deze streek op de weg richting Zwitserland lag, het land waar wij erg graag naar toe willen! Zo kwam het dat wij 5 minuten voor vertrek, een bestemming hadden gevonden. Het uitzoeken van de camping besloten wij onderweg wel te doen.

Na een auto rit van ongeveer 3 uur kwamen wij aan op de camping in Cheverny. Een middelgrote camping gelegen in een groen gebied, tussen prachtige bomen. Op de camping was het rustig, de plekken om ons heen stonden vrijwel allemaal leeg. Heerlijk! Selina kwam er al snel achter dat er op de camping gelegenheid was tot het spelen van midgetgolf. Vanaf aankomst liet Selina dan ook direct weten dat zij heel graag een keertje midgetgolf wilde spelen. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Waar Selina nipt won (ze speelde mij volledig weg). Ook was er op de camping een soort vijver te vinden waar Selina al snel stond te kijken of zij karpers zag zwemmen. De volgende dag stond Selina dan ook in de supermarkt te kijken bij de afdeling met visspullen.

Tijdens onze 2 nachten in Cheverny bezochten wij de Franse stad Blois. Een stad gelegen tussen twee heuvels en aan de rechteroever van de Loire. De stad bestond uit kleine smalle, steile en kronkelende straatjes langs mooie oude gebouwen en kerken in 1135 werd de zoon van graaf Stefaan, Stefaan van Blois de koning van Engeland. In de latere geschiedenis vestigden meerdere Franse koningen zich in het kasteel van Blois. Dit kasteel besloten Selina en ik samen te bezoeken. Het kasteel was ontzettend mooi en door het volgen van een soort route door middel van een tablet leerde wij een hoop over de geschiedenis van het kasteel. Echt de moeite waard! De rest van Blois, ondanks dat het een mooie stad is, heb je snel gezien. Na een aantal uur besloten wij dan ook terug naar de camping te vertrekken, terugkijkend op een erg leuke dag in Blois.

Na twee nachten in Cheverny besloten wij om zo ver mogelijk richting Zwitserland te rijden. Maar na een autorit van bijna 6 uur waren wij het zat. Vlak voor de grens met Zwitserland, nog in Frankrijk besloten wij nog een camping te pakken. Wederom een rustige camping, gelegen in een zeer klein dorpje ‘’Monnet-la-ville’’ tussen de bergen en koeien met vrijwel alleen Franse gasten. De camping baas was de Franse Andre. Een camping baas die alles in de gaten had en constant aan het werk was op zijn camping. Na een lange autorit en het warme weer besloten wij, op het moment dat het zwembad zo goed als leeg was nog even een korte duik te nemen.

Op de campings in Frankrijk heb ik iedere avond zelf gekookt. Wij vonden Frankrijk geen gezellig land waar je even gezellig iets gaat eten of drinken op een terras. Dit vonden wij dan ook wel een minpunt aan Frankrijk. Daarnaast vonden wij het eten wat wij kochten voor de lunch ook niet lekker. Qua eten, waar Selina en ik beide dol op zijn tijdens vakanties viel dit erg tegen. Frankrijk is dus geen land waar wij verliefd op zijn geworden. Al zijn er zeker nog streken waar wij nieuwsgierig naar zijn zoals de Provence, de Cote d’azur en de stranden van Normandië door haar geschiedenis in de tweede wereld oorlog. Wie weet ooit!

In mijn volgende blog neem ik jullie mee naar onze dagen in het prachtige Zwitserland.

Veel liefs,

Selina en Rosalie

A0A2DCD4-B944-4F29-9039-5B83A4F3F8B1Gekke autootje van de hippie buren in Les Andelys.

92A31E1C-1890-4FB5-A441-E894E85A6866De camping in Cheverny

F759AE87-8D71-4D20-B78D-11F7D792E104Midgetgolf op de camping in Cheverny.

E7CE0FDC-1E7B-4EF8-9F0F-C9586D5AF1D8Selina opzoek naar visspullen.

56313C62-26F3-4252-BCA9-54B71B86D555Vers ontbijt op de camping in Cheverny.

11CBC108-428C-47DE-BE78-8A0CBC72EBB1Het chateau in Blois.

A145B916-5D34-43E9-8DBF-684F0FBF2319Het chateau in Blois.

A75023FD-AD1E-4798-9963-C7F0B3DC7412Selina en ik bij het chateau.

9DD3A090-6D92-4C58-A9CB-2EEEF24A8452Foto voor een greenscreen in het chateau.

8C9619A7-2433-4BCA-B9B7-B4479610FF46Uitzicht vanuit het chateau in Blois.

2AA8DE8D-1ED0-4DD3-86A9-2210148A75F4Blois.

6C3A274F-97BA-4B1E-9884-4B026133B2DDBlois.

ECBCD75F-D51C-458B-B4B5-2CC5B3163ECBBlois.

EF97CE96-C687-49A4-9154-4021C3B23587Kaarsje branden in Blois.

504FE01F-AC98-4A4B-93D6-0AC7DC6AA182Kerk in Blois.

E37F85BE-8722-490D-8E15-133999656E69Smal straatje in Blois.

A6537EA5-1001-4716-AFA3-AF8837A01F04Camping in Monnet-la-Ville

1. Jacqueline:
    26 juli 2021
    Helemaal leuk weer. En gelijk heb je die Franse zijn en niet leuk en je kan daar niet zo lekker eten. Wat ik wel als tip wil meegeven is de champagne en idd Normandië. Dat autootje die had mijn pa ook met een trapje asn de achterkant. Wat leuk om daar mee op pad te gaan wel een dingetje zou hij het halen waar ze heen willen en weer terug. Die Selina heeft ze nog visjes gevangen of gaan jullie dat nog doen? Veel plezier dames en leuke foto’s 😘
  2. Peter:
    27 juli 2021
    Leuk weer wijfie 😍
  3. Martine:
    27 juli 2021
    Leuk om weer een verhaal te lezen.
  4. Joke Sauer:
    28 juli 2021
    Zo leuk geschreven. Je beleeft het gewoon mee.
  5. Oma:
    29 juli 2021
    bedankt rosalie voor het prachtige verslag het geeft het gevoel of je er ook bent jammer van de fransen en hun eten
    volgende dagen beter kijk al uit naar de volgende verhalen heel fijne dagen veel liefs van oma