Een nieuw avontuur 2020

13 juli 2020 - Vlaardingen, Nederland

Lieve iedereen,

De laatste blog dateert alweer uit 2016, het jaar waarin wij onze drie weekse camper reis door Canada maakte. Na deze reis zijn onze vakanties naar zonnige strand bestemmingen geweest. De reizen van ons samen (Selina en ik), gingen tot nu altijd naar ons geliefde Ibiza. Een vakantie naar Ibiza zagen wij dit jaar echter niet zitten. In eerste instantie waren wij deze zomer zelfs niet eens van plan om op vakantie te gaan, door alle maatregelen en onzekerheden rondom het corona virus. Want stel je voor, zitten we heerlijk in Eivissa, gaat het eiland in een lockdown en komen we met het vliegtuig niet meer terug naar huis. Nee, dat leek ons niet ideaal. Maar toch kriebelde het verlangen om op vakantie te gaan, iets van de wereld te zien. Een reis met de auto leek ons een goed alternatief. Met de auto verwachten wij immers elk moment terug te kunnen op het moment dat alles in lockdown gaat. Hierdoor ontstond bij ons het idee om samen een roadtrip door Europa te gaan maken. Back to basic met een tent! Totaal iets anders dan onze luie vakanties naar Ibiza.

Via deze blog willen wij jullie mee nemen op onze roadtrip. En in deze eerste blog willen wij jullie een kijkje geven in onze voorbereidingen voor deze trip (terwijl ik deze blog schrijf, is Selina al druk bezig met het inpakken van spullen).

De landen die op dit moment op onze planning staan zijn; Duitsland, Oostenrijk en Slovenië. Misschien dat wij besluiten nog door te reizen naar Kroatië. Dat is het leuke aan deze trip, op onze overnachting in Luxemburg de eerste dag (nog één keer een beetje luxe, in een goed hotel voordat we de natuur in gaan) en de eerste paar nachten op een camping aan de Titisee in Duitsland na, hebben wij nog niets geboekt. Alles staat nog vrij! Uiteraard hebben wij wel al wat onderzoek gedaan naar plekken in deze landen die onze aandacht trekken en willen wij onze route zo plannen dat wij deze plekken aan kunnen doen op onze reis.

Het idee voor deze reis begon op 9 juni 2020 met het uitzoeken van welke landen en plaatsen ons leuk lijken, dit lijstje ziet er als volgt uit;

• Slovenië; Bled, Triglav National Park en Piran.
  • Oostenrijk; Burcht hohenverfen, Hallstatt, Krimmler wasserfalle, Baumzipfel weg, Achensee, Mondsee, Spiegelsee en Wolfgangsee (van Jan kregen wij de tip om ook zeker het zuiden van Oostenrijk mee te nemen. Deze stond nog niet op onze lijst maar willen we zeker mee nemen in onze route!).
  • Duitsland; Titisee
  • Frankrijk; Regionaal natuurpark vasges du nord (Frankrijk hebben we inmiddels van de Lijst gehaald).
  • Luxemburg; Mullerthall (inmiddels hebben wij tot nu toe besloten om alleen de eerste nacht een hotel te boeken in Luxemburg. Omdat dit op de route richting de Titisee ligt).
  • Kroatië; Nationaal park plitvice meren, Krka watervallen.

plannen route

Omdat onze eigen auto iets te klein is voor deze reis mogen wij de auto van oma en Jan lenen, hier zijn wij heel erg blij mee! We vertrekken op vrijdag 18 juli 2020 naar Luxemburg. Hier zullen wij één nacht overnachten in het NH hotel. Vanaf Schiedam is dit 340 km rijden. Op zaterdag 19 juli 2020 vertrekken wij vanuit Luxemburg richting de Titisee, dit is nog eens 379 km rijden. Eerder vanavond hebben wij twee campings aangeschreven aan de titisee. Camping Sandbank en camping Bankenhof, met de vraag of er nog een vrije tent plaats is tot dinsdag 21 juli 2020. Het is nu dus afwachten welke camping het zal worden! Op 21 juli 2020 willen wij vertrekken richting Oostenrijk. Waar in Oostenrijk staat nu nog niet vast.

Morgen, 14 juli 2020 gaan wij nog even de stad in om de laatste belangrijke benodigdheden voor onze reis te kopen, een vignet voor Oostenrijk en Slovenië, een gasstel en een gasfles.

boodschapenlijst

Ohja! Omdat wij nog niet eerder hebben gekampeerd hebben wij afgelopen weekend geoefend op de camping in Zeeland met het opzetten van onze tent. Papa had gezegd ons hierbij niet te gaan helpen, wij moeten dit namelijk straks op reis ook zelf doen zonder zijn hulp. Echter na 5 minuten was juist hij druk bezig met het opzetten van de tent, hij kon het niet loslaten. Ook hebben we dit weekend direct een nachtje proef geslapen in de tent, dit beviel goed! Helaas ging het luchtbed lek, dus voordat wij op reis gaan moeten wij nog even een nieuwe aanschaffen!

slapen tenttent

Liefs en tot onze volgende blog,

Rosalie en Selina

1. Mama:
    13 juli 2020
    Supergaaf, en ook een klein beetje eng voor deze mama... 😀🙈
  2. Caroline Badoux:
    13 juli 2020
    Hoop dat jullle veel plezier maken maar tante en oompje vinden het wel ern beetje eng
  3. Peter:
    Begint al leuk😎
  4. Martine:
    14 juli 2020
    Spannend en ik weet zeker dat jullie het heel leuk gaan hebben.
  5. Joke Sauer:
    17 juli 2020
    Echt een heel leuk avontuur.