Dag 1 op camping Bühlhof, Zwarte woud, Duitsland: Luxemburg - Titisee 347km

18 juli 2020 - Titisee-Neustadt, Duitsland

Lieve iedereen,

Vanmorgen zijn wij na een lekker Engels ontbijt in het hotel vroeg vertrokken vanuit Luxemburg richting onze eerste camping in Duitsland. Voordat wij Luxemburg zouden verlaten wilde wij graag nog even tanken omdat de benzine in Luxemburg goedkoper is dan bij ons in Nederland. Voor een liter benzine betaalde wij nu iets meer dan €1! Echt bizar in vergelijking met Nederland waar we meestal huilbuien krijgen na het tanken.

Na het tanken begon dan echt onze autoreis richting de eerste camping, we hebben nu echt het gevoel alsof onze reis gaat beginnen! De weg richting de camping vonden wij al super mooi! Na Luxemburg reden wij Frankrijk in en via Frankrijk vervolgde wij onze weg richting Duitsland. Ondanks dat wij in Frankrijk last hadden van file’s genoten wij van de uitzichten onderweg. Zo zagen wij onderweg heel veel velden vol met zonnebloemen dit vonden wij zo mooi! Na een korte stop langs de weg om de benen even te strekken en om even te ruilen van de plek achter het stuur besloten wij een supermarkt op te zoeken om nog wat kleine boodschappen te doen en iets te eten bij de McDonnals. In de supermarkt had Selina een groot doel, opzoek naar het schap met Dextro. Hier in Duitsland zijn er namelijk veel meer smaken en verschillende verpakkingen verkrijgbaar dan bij ons in Nederland. Eenmaal gevonden zag Selina er uit als een heel blij kindje in een snoepwinkel, dit wat zo lief om te zien. Ze heeft alle variaties gekocht! Nu hoopt ze snel een hypo te krijgen. Ohja, hier in Duitsland is het verplicht een mondkapjes te dragen in de supermarkt.

7B365794-388F-4ED5-A77F-A1D61CB57ADDC4591672-ECE3-4AAC-962A-BA5998173355

Vanaf de supermarkt was het nog zo’n half uur rijden naar de camping. Op de camping waren er alleen nog plekken zonder stroom beschikbaar, maar hier hebben wij geen problemen mee, dan kunnen we direct goed oefenen met kamperen! De tent hadden wij deze keer een stuk sneller opgezet dan de eerste keer dat wij gingen oefenen op de camping in Nederland, en na het opzetten van de tent en de autoreis hadden we trek gekregen in een koud biertje. We waren zo trots op onze tent en zitje! Na alles geïnstalleerd te hebben vroeg Selina of we nog even richting de titisee konden lopen, deze kunnen wij vanaf de camping zien liggen! Toch bleek de wandeling er naar toe iets verder te zijn dan dat ik had gedacht en vooral de berg oplopen vond ik iets minder. Maar wat is Titisee-Neustadt een leuke plaats! Het geeft echt een vakantie oord gevoel, Het enige nadeel vind ik dat het in het centrum heel erg druk is, waardoor afstand houden niet altijd mogelijk is. Gelukkig hadden wij onze mondkapjes bij. Na even rondgewandeld te hebben in het centrum gingen wij terug richting de camping om te beginnen met koken. Dit viel echter een klein beetje tegen omdat het ongeveer een uur duurde voordat de pan met water eindelijk aan de kook was, maar helaas voor Selina kreeg zij geen hypo en kon ze dus nog steeds haar nieuwe Dextro niet uitproberen.

23FB561B-66A6-4559-AD33-0242805D2622BCCF5CE2-2C5F-4F79-A405-BC25F579F495D9B232A6-5798-4B46-8397-5ADA5F21282B2CF6105E-990D-4AEF-9429-88989CD4F168C639FB6C-4972-4B78-98D2-7CB1721DB91E3DB59F57-DE9F-4C50-849F-D8037DF2176F

35DF27BD-F2F4-4568-A29E-7CD2850C5317

C6441546-5525-48EA-BB7B-4D8A1EFBD704

Tijdens het schrijven is het al volledig donker geworden op de camping. Er is hier geen verlichting en de lucht is helder dus ik schrijf deze blog terwijl ik af en toe naar boven kijk naar de sterren terwijl Selina naast mij een boek leest. Het is wat fris dus we zitten lekker samen onder een dekentje, Ik voel mij op dit moment zo ontspannen, gelukkig en vrij dat het mij ontroerd. Ik zie ons écht nog wel drie weken zo zitten op campings! We gaan zo lekker onze tent in, we zijn best wel moe van deze dag!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    18 juli 2020
    Weltrusten, heerlijk lijkt me datin een tent😊
  2. Martine:
    19 juli 2020
    Aan het eind van de vakantie zijn jullie 3 sterren koks.
    Het ziet er prachtig uit daar.
  3. Soraya:
    19 juli 2020
    Super leuk om te lezen! Geniet ervan❤
  4. Joke Sauer:
    19 juli 2020
    Heel leuk om te lezen en fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
  5. Oma:
    19 juli 2020
    had gisteren een reactie geschreven maar zie hem niet ter ug
    geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben heerlijk genieten
  6. Peter:
    20 juli 2020