Een aantal dagen aan de Titisee en Bad Feilnbach 382 km

21 juli 2020 - Bad Feilnbach, Duitsland

Lieve iedereen,

Onze vorige blog dateert alweer van een aantal dagen terug. Namelijk de dag van aankomst op onze camping aan de Titisee. Inmiddels zijn wij aangekomen op een nieuwe camping, net voor de grens van Oostenrijk aan de voet van de Duitse Alpen, maar toch wil ik jullie, voordat ik begin met het vertellen over onze reis van vandaag en onze huidige bestemming nog mee nemen naar de laatste dagen aan de Titisee. Helaas kon ik doordat wij op de vorige camping geen stroom aansluiting hadden de tablet niet opladen waardoor het schrijven van een blog onhandig was.

Als ik heel eerlijk moet zijn hadden wij het Zwarte woud uitgekozen omdat het op de weg richting Oostenrijk ligt en omdat het aan de Titisee mooi weer zou worden. Echter trok Duitsland ons helemaal niet zo veel en twijfelde wij eerst zelfs wel of wij hier een aantal dagen wilde verblijven, maar wat zijn wij blij dat wij dit gedaan hebben! De camping waarop wij sliepen had een hele fijne ligging, direct gelegen aan een aantal wandelpaden en op loopafstand van het centrum en de Titisee én met uitzicht over de Titisee. Op zondag zijn we de dag begonnen met een gebakken ei op ons nieuw aangeschafte camping gasfornuis. Om daarna een wandeling te maken in het bos, grenzend aan onze camping. Deze wandeling was erg mooi, onderweg zagen wij een meer en mooie stromende kleine beekjes, De geur van de Dennenbomen was heerlijk. Tijdens het wandelen besloten wij richting het Centrum te lopen om daar op een terras in de zon te genieten van een ijskoffie. Het enige nadeel wat wij aan het centrum vonden was de enorme drukte. Door het Corona-virus voelde dit niet erg prettig waardoor wij in het centrum onze mondkapjes ophielden. Na het wandelen kreeg Selina een hypo en kon ze eindelijk har nieuwe dextrose proberen!

690B234F-124B-4ABF-A197-D6D1F00A9EAF07ECE29F-493E-43B2-AEC9-8404CF73211CFDF76260-AE31-4790-AE9C-81F45C7016F0

Omdat op zondag alle supermarkten gesloten waren en wij geen boodschappen in huis hadden besloten wij wat te gaan eten in een na gelegen dorp, waar de serveersters gekleed in van die typische Duitse jurkjes aan het werk waren, we kregen enorme lappen Schnitzel en eenmaal terug op de camping besloten we alvast wat rond te gaan kijken voor onze nieuwe bestemming en sloten we de avond af met een spelletje rummicub.

Op zondag besloten we de auto richting de Schluchsee te pakken waar we op een waterfiets het meer op zijn gefietst. Wij vonden dit meer mooier dan de Titisee. De Schluchsee is een stuk groter en de bergen eromheen maakte het helemaal af. Na de fietstocht wilde we nog niet terug richting de camping dus reden we met de auto wat verder de bergen in. Hierdoor kwamen terecht in een echt skidorpje waar wij even gestopt zijn. We vonden het er heel toeristisch en de kabelbaan naar boven vonden we het geld niet waard. We zijn na dit dorp dus maar na een tussenstop bij de supermarkt terug richting de camping gereden. Hier hebben we in de avond gebarbecued.

7CDEB3AB-8DBD-46D1-A17A-E8A21DA4A37D

De nachten op de camping waren minder. In de tent was het vreselijk koud. Ik sliep met twee pyjamabroeken 2 truien en een vest en nog kon ik niet slapen van de kou. Daarnaast stond onze tent op een helling waardoor wij de hele nacht het gevoel hadden uit bed te vallen. Dit was dus direct een goede les voor de volgende camping; een rechte ondergrond uitkiezen!

Wij zouden het zwarte woud en de Titisee zeker aanraden! Zeker wanneer het Corona virus (hopelijk) verdwenen is, vinden wij dit een gezellige plek waar je echt een vakantie gevoel krijgt!

Vandaag zijn wij vroeg weer vertrokken, (08:00uur) vanaf de camping richting onze nieuwe bestemming Bad Feilnbach, in Beieren. Nog nét voor de Oostenrijkse grens op camping ‘Kaiser camping outdoor resort’.

Selina heeft het eerste gedeelte van de reis gereden omdat ik erg moe was van het slechte slapen. Terwijl Selina reed deed ik een dutje, na ongeveer twee uur rijden maakte we een stop voor koffie en wat te eten en hierna nam ik het rijden over. In totaal was het vandaag zo’n 382km rijden. De huidige camping is totaal anders dan de vorige! Deze camping is echt een soort resort, gericht op families met kinderen. Zo is er een zwembad, kun je rijden op paarden en is er een animatie team aanwezig. Na het opzetten van de tent zijn we een rondje gaan lopen over de camping en hebben we gegeten bij het bij de camping behorende restaurant. Hier hebben wij heel lekker gegeten en heel erg veel lachen. We hebben een uur moeten wachten op ons toetje omdat ze ons waarschijnlijk vergeten waren maar als troost kregen we een heerlijk vies shotje van het huis! Tijdens het eten had ik uitzicht op Selina en op de Alpen, zo mooi!

3022F36A-8427-4A2E-A791-3D8531BB46112BCEB841-B625-408B-B0E5-06C5C4D4C087

Inmiddels is het bijna half 11. We hebben net lekker gedoucht (de douches hier zijn gratis en je kunt zo lang douchen als je wilt!!). In de verte zien we flitsen van de naderende onweersbuien, hopelijk gaat het niet te erg spoken vanavond. Tijdens het schrijven zit ik nog in een t-shirt buiten. Het is hier nog niet zo koud als aan de Titisee, hopelijk is dat een goed teken voor vannacht. Wel word ik ondanks de deet volledig lek geprikt door muggen, dus ik denk dat we straks alvast lekker in de tent gaan liggen.

Morgen vertrekken we weer richting Oostenrijk, hopelijk naar de Achensee, als er ergens nog een plek voor ons vrij is op een camp

Veel liefs,

Selina en Rosalie

1. Oma:
    21 juli 2020
    hoi heb het geweldige leuke verslag gelezen Jullie genieten gelukkig hopelijk niet te koud vannacht dikke knuffel
  2. Martine:
    22 juli 2020
    Het ziet er heel mooi uit daar 😍 Hopelijk is het vannacht niet zo koud geweest.
  3. Mama:
    23 juli 2020