De zon achterna; Bad Feilnbach - Iseo 434 km

23 juli 2020 - Iseo, Italië

Lieve iedereen,

De eigenlijke planning was om vandaag een blog te schijven vanuit Oostenrijk, aan de Achensee. Sowieso stonden er een aantal meren in Oostenrijk en natuurlijk Bled in Slovenië op onze lijst van plekken waar wij deze vakantie graag naar toe wilde gaan. Echter zagen wij in de weersvoorspellingen dat het de aankomende week, in elke plaats die wij graag wilde bezoeken slecht weer ging worden. Na één nacht in de regen aan de voet van de Duitse Alpen, waar wij onze tent over de auto moesten hangen zodat deze een beetje kon drogen alvorens we vertrokken richting een nog onbekende bestemming zagen wij het écht niet nog een nacht zitten in e regen. Een tent afbreken in de stromende regen evenmin.

85319B9D-A25C-4C64-9AD1-425D7816DB9C

Maar daar zaten we dus, gister om 11:00uur in de ochtend, net buiten het terrein van de camping, in de zeik regen in de auto in overleg over de volgende bestemming. De Achensee? Nee, de aankomende week alleen maar regen en onweer voorspeld. Bled in Slovenië dan maar direct aandoen? Nee, het zelfde probleem; slecht weer. Ergens anders in Oostenrijk? Nee slecht weer. Kroatië is oranje dus viel ook direct af. Maar verder stond er eigenlijk niets op ons lijstje. Daarop besloten we maar gewoon aan de hand van de kaart op zoek te gaan naar omringende landen en uit te zoeken waar het mooi weer zou worden. Dit werd Italië! In eerste instantie was het plan om rond het Gardameer opzoek te gaan naar een camping, dus stelde wij de navigatie in richting het Gardameer. Echter tijdens het reizen naar Italië, waar wij tijdens het rijden werkelijk de meest prachtige natuur zagen, gingen we steeds meer twijfelen aan het Gardameer. Dit leek ons te toeristischs en tevens was ik hier al eens eerder geweest. Selina deed op internet wat onderzoek en kwam met het idee naar het meer van Iseo te gaan en boekte vanuit de auto een camping voor de aankomende 4 nachten.

Na een auto rit van ongeveer 5 uur kwamen wij vanuit Duitsland aan op camping Cavelo. Een camping direct aan het Iseo meer gelegen waar iedere plek uitzicht heeft op het meer.Bij aankomst werd er voordat wij het terrein mochten betreden een soort temperatuur pistool op ons gericht om onze temperatuur te meten. Indien verhoging is het namelijk, in verband met Corona niet toegestaan de camping te betreden. Hierna werden ons alle regels rond het Corona virus uitgelegd; voor het betreden van alle openbare plekken de handen desinfecteren, je bent altijd verplicht je mondkapjes bij je te dragen, en in sanitaire gebouwen deze te dragen en verder natuurlijk de ander half meter afstand. De regels hier zijn redelijk streng en ook het personeel op de camping houdt zich strikt aan deze regels, in tegenstelling tot de campings in Duitsland. Gezien de geschiedenis van Noord Italië met het Corona virus is dit helemaal niet zo gek. De streek waar wij ons nu bevinden was dé Corona brandhaard van Europa; Lombardije. Alleen al in Lombardije zijn zo’n 16.798 doden gevallen door het virus. Het gekke is, dat ik mij juist hier het meest ‘’veilig’’ voel, door de manier waarop de mensen omgaan met de regels.

Het ontvangst op de camping was zo ontzettend leuk! Bij aankomst werden we ontvangen met een glas wijn aan het meer om even bij te komen van onze reis. Hierna werden wij naar onze plek gebracht, met inderdaad uitzicht over het meer. Na het opzetten van de tent besloten wij een stukje te gaan lopen over de camping. De camping is erg klein dus dit hadden wij snel gezien. Later op de avond hebben wij in het restaurant behorende bij de camping echte Italiaanse pasta gegeten! En natuurlijk nam Selina als toetje een huisgemaakte tiramisu. Na het eten dronken wij op het terras nog een cocktail toen het onweer arriveerde. Ik vond het heftig tekeer gaan, met continue grote flitsen en een hoop herrie. Ik werd hier heel bang van dus besloten Selina en ik om als afleiding in de tent een film te kijken, met het licht aan zodat we de flitsen niet konden zien. Later werd het gelukkig rustiger en hebben wij, ondanks dat je de naastgelegen autoweg en het treinspoor kunt horen toch erg lekker geslapen. En hier is het gelukkig totaal niet koud!!

F6CA493A-F664-4465-8389-E9A43448C2AD Een toetje met Merengue F98765F9-4953-4B47-86FB-29B9CEEFC347 Het uitzicht bewonderen vanaf de campingE3B958DF-A24B-4ACC-9D2B-531B0687FD29Eten op de camping04AE9C5E-C29A-4479-969B-6EDE0F8D20D1 Het uitzicht op de camping7962A9AA-FBC3-4CDF-8669-6B31854051B6 Bang in de tentFFAA3C33-51A8-4F90-8902-8F9CBF2D6DF3Huis gemaakte tiramisu

C50D8E2C-84B5-42A8-8635-A9E0A6082464Het kerkje in Clusane

072C1C6C-53DE-42F8-8F62-AC6FA5EDE75E

49AAA644-792A-427F-B71E-F5027ECF1878 Paratico

3734211C-04CE-4619-A69E-67D7CB07CCD7 Een ijsje eten in Sarnico. Het is hier niet verplicht een mondkapjes te dragen op straat. Toch kiezen wij er vaak voor dit, vooral in drukke gebieden toch te doen. Ook de lokale bevolking hier in Italië dragen allemaal massaal mondkapjes. De angst zit er hier goed in.

0105C832-11A5-400A-82A9-847DAD879060 Onderweg het uitzicht bewonderen

772B2F6F-7D33-4B7C-B0A8-DCA72B6B02D6 Onderweg het uitzicht bewonderen

Vanmorgen kochten wij op de camping verse broodjes voor ontbijt en dronken we koffie met uitzicht over het meer. Vandaag stond er op de planning om met de auto een route langs het meer en de bijbehorende dorpjes te rijden. En wat vinden we Italië een geweldig mooi land! We zijn helemaal verkocht. Alle dorpjes zijn even schattig en mooi, de lokale bewoners zijn heel vriendelijk en de route door de bergen langs het meer is adembenemend mooi. De plekken die wij bezochten waren Clusane, waar we een klein kerkje in gingen en een kaarsje branden, Paratico, Sarnico waar we een heel lekker echt Italiaans ijsje aten, Parzanica waar wij genoten van een prachtig uitzicht over het meer en Lovere waar we in de haven iets gingen lunchen. In elk dorpje was het opvallend dat er geen toeristen waren. Alleen Italianen. Over de reis rond het meer hebben we met alle stops zo’n 6 uur gedaan. Nu eenmaal terug op de camping zijn we best wel moe! Vanavond gaan wij weer lekker eten in het restaurant op de camping. We vinden het hier te leuk en het eten te lekker om zelf te koken. Daarnaast heeft Selina liever niet dat ik hier pasta voor haar kook, ook al had ik dat voorgesteld toen ze aangaf graag pasta te willen eten in Italië.

Morgen staat er op de planning om het dorpje Iseo te bezoeken, maar ons deze vakantie kennende kan dat ook zomaar ineens veranderen!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

1. Oma:
    23 juli 2020
    hoi wat een mooi reisverhaal roos leuk verteld ik rijd bijna mee (in gedachten dan) dat het zo meevalt he om dat te verbeteren is moeilijk denk ik maar jullie kennende hahah nog heel veel gezellige dingen grote knuffel
  2. Martine:
    23 juli 2020
    Het ziet er prachtig uit daar 😍 met lekker eten en ijs is de vakantie al geslaagd
  3. Jacqueline:
    Prachtig adembenemend.!!! Goeie keuze Italië mooi verhaal
  4. Joke Sauer:
    24 juli 2020
    Wat goed geschreven en spannend allemaal 😀
  5. Mama:
    26 juli 2020
    Haha pasta koken in Italië 😂
    Pippa heeft ook Italiaanse roots zegt ze, ze vind het superleuk dat jullie daar aan het rondreizen zijn!