Iseo- Lamporecchino Toscane - 328 km

26 juli 2020 - Lamporecchio, Italië

Lieve iedereen,

Vanmorgen zijn wij rond half 9 vanuit Iseo vertrokken richting Toscane! Op de camping hadden wij een vers ontbijtje gehaald wat wij onderweg tijdens het rijden nuttigde. Onderweg richting Toscane veranderde het landschap continue. We lieten de bergen van Noord Italie achter ons terwijl wij een plat gedeelte van Italie binnen reden. Selina zei nog ‘’Dit is net Nederland zo plat’’. Tot dat wij het heuvelachtige, enorm groene landschap van Toscane binnen reden, zo ver we maar konden kijken zagen we stukken land vol olijfbomen en wijngaarden. Zo mooi! Dit is echt het romantische Toscane zoals ik het mij had voorgesteld en zoals het er in films altijd uit ziet. Onderweg zagen wij ook nog eens een hertje in het wild rennen. Hier kreeg ik écht kippenvel van. Na een auto reis van ongeveer 3 uur arriveerde wij op onze nieuwe camping ‘’camping Barco reala’’ in Lamporecchio, Toscane. Deze camping vind ik qua de plek voor onze tent de leukste camping tot nu toe. We zitten midden in het bos, onder hoge dennenbomen waar enorme dennenappels in hangen en ver weg van anderen camping gasten. Een van de weinige geluiden die wij horen zijn de krekels, échte rust en het echte kampeer gevoel, heerlijk! Na aankomst besloten wij om niet direct de tent in zijn geheel op te zetten, daar was het namelijk echt veel te warm voor namelijk 28 graden. Ondanks dat onze plek redelijk schaduwrijk is door de hoge bomen voelde het alsnog erg warm aan. Daarom besloten we om een stukje over de camping te gaan lopen en wat te lunchen in de snackbar behorende bij de camping. Het uitzicht vanaf de camping mag dan totaal anders zijn dan het uitzicht over het meer de afgelopen 4 dagen, maar ook dit uitzicht is heel erg mooi! Na het rondlopen en de lunch hebben Selina en ik heerlijk zitten lezen en genoten van alle rust. Waarna ik voor het eerst in een paar dagen weer zelf heb gekookt voor ons; broodjes hamburger met een fles rosé. Ik moet eerlijk zeggen dat ondanks het heel erg fijn was om met uitzicht over het Iseo meer en heerlijk eten geserveerd te krijgen het stiekem toch ook wel heel erg leuk is om weer alles zelf te doen, écht kamperen.

9D4AA69B-A8D8-4B4B-8204-E4BA1EDC8D94Onze plek voor de tent

7CBEE7BA-D590-4463-9259-00802CCFE85BHet uitzicht vanaf de camping. We zitten best hoog!

9A4950B9-0846-4A20-B0BB-C77BB1A081CFEen boek lezen genietend van de rust.

FBC243F4-CBE3-4CC4-A294-8DC4AC61BA87 Zelf weer eens koken, lang geleden!

DBB97EEF-1B14-4631-920C-6DFA666EDB1FEen grote dennenappel!

Terwijl ik dit type is het al wat afgekoeld hier en is Selina bezig met het oppompen van ons luchtbed. Ik ben erg benieuwd of het hier in de nacht, omdat we op een berg zitten net zo koud is als aan de Titisee. Vanavond gaan wij denk ik nog lekker wat lezen of spelletjes spelen.

Morgen staat er op de planning om de staf Florence te bezoeken! Dit schijnt een erg mooie stad te zijn. Ondanks de hitte (er is morgen 35 graden voorspeld in Florence) willen we de kans om deze stad te bezichtigen nu we in de buurt zijn niet aan ons voorbij laten gaan. Genoeg water mee nemen dus. Ik hoop dat wij ook wat musea kunnen bezichtigen in Florence. Het eerste stuk richting Florence doen wij met de auto om later verder te reizen met de tram, ik ben benieuwd!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

1. Oma:
    26 juli 2020
    hoi weer een heel ander zicht he Ik ben ook benieuwd hoe florence zal zijn ze zeggen heel mooi nou rondkijken dus maar wel lekker warm ze liefs
  2. Martine:
    26 juli 2020
    Wat een leuke kampeer plek.
    Hopelijk vallen die dennenappels vannacht niet op de tent anders denken jullie dat het een beer is.
    Veel plezier in Florence.