Angstige momenten aan het Iseo meer

26 juli 2020 - Iseomeer, Italië

Lieve iedereen,

Inmiddels zijn er alweer twee, geweldige dagen verstreken vanaf ons laatste blog, de dag na aankomst in Italië en nu is de laatste avond hier alweer aangebroken. Selina en ik zijn na deze dagen écht ons hart verloren aan Italië en dat ondanks dat onze dag, gister ochtend, vooral voor mij, nogal angstig begon. Namelijk met extreme onweer. Deze onweer was de avond hiervoor al gearriveerd en zag er vanaf de overkant van het meer ontzettend mooi uit. Wij hebben dan ook echt genoten van de flitsen over het meer onder het genot van een cocktail. Tot wij de volgende morgen rond half 5 wakker werden van ontzettend hard gedonder, regen, wind en flitsen. Ondanks dat de onweersbui nog redelijk ver weg klonk was ik al best wel angstig en maakte ik Selina wakker om te zeggen dat ik liever in de auto wilde gaan zitten dan in de tent. Maar na enige geruststelling van Selina ontspande ik wat meer en bleven we lekker spoonend in de tent liggen tot dat er een enorme knal die zelfs onze tent deed laten schudden, met een enorme lichtflits mijn angst weer tot in het extreme liet terug komen. De bliksem was blijkbaar zeer nabij ingeslagen en hierna kon ik het niet meer aan om in de tent te blijven. Ik kneep tijdens de inslag met mijn nagels diep in Selina haar hand en ik zei dat ik nu weg moest! Ik opende de tent en rende zo snel als dat ik kon richting het parkeerterrein. Selina zei achteraf dat ze niet wist dat ik zo snel kan rennen. Eenmaal in de auto was Selina, gekleed in een kortbroekje en hemd, volledig natgeregend heel blij dat ik het plastic tasje met de pyjama’s had mee genomen. Echter had ik dit tasje in mijn angst nog snel leeg gegooid om de slaapzak mee te kunnen nemen. Dit vond Selina wat jammer maar hierdoor konden we wel nog even lekker liggen in de auto, die hevig schudde van de donder. Nadat de onweersbuien waren weggetrokken maar de regen nog aanwezig was besloten we naar een nabij gelegen outlet centrum te gaan. Hier zijn wij beide geslaagd voor ons zelf en Ritchie. Omdat er eigenlijk op de planning stond de stad Iseo nog te bezoeken en wij deze stad ook echt nog wel wilde zien zijn wij na het winkelen nog even richting Iseo gereden. Dit is een schattige, kleine en oude stad waar wij door de kleine straatjes hebben rondgewandeld en nog een keer een lekker Italiaans ijsje aten. Eenmaal terug op de camping bestelde wij een fles prosecco tijdens ons diner, met uitzicht over het meer. Echt genieten!

09F6F6BD-4ABF-4169-B83C-965228A7AC0BWij onder een etentje in de auto tijdens het onweer

DF9CC484-AED5-4B2D-9572-A393C370BC0FIn de auto

5391E11C-F746-4537-9655-0A11CB59EA67Selina in haar verregende koude outfit terug richting de camping na de onweersbui

E3F97579-8423-47A8-BA7D-5B03476852D6Selina bouwt een dijkje voor de regen die naar binnen kwam

D0576A78-8A4A-4648-9B15-977B1E5FC999Selina als een echte Hollander: een vers wit broodje met Calvé pindakaas, meegenomen van thuis

A3125B1D-3218-4419-9A90-CAEFE44D1AE3In Iseo in een straatje naast de kerk, het beeld van Maria

3C5C8942-907F-41CF-90E2-1669CF2717FBEen fontein in Iseo van mos

745042AD-3F2B-4E97-A7ED-E73143449789 Ijsje in Iseo

E0DB5B44-DB76-4F2E-82D7-471CF4A552E8 Uitzicht vanaf de camping

AC36D553-3378-45AC-B701-9E3C702E8B5DFC6DE7AB-92D5-4D82-BD6A-C297644C2876 Fles prosecco tijdens het eten8F278240-417B-4AEF-A414-B241E18B8BFE Lekkere pizza

9A106E37-668A-4D26-9ACA-5A89FFEEDEF5

Vandaag besloten wij onze laatste dag te vullen met het lezen van boeken, in de zon en aan het meer en alvast opzoek te gaan naar onze volgende bestemming voor morgen. Wij vinden Italië zo ontzettend mooi en fijn dat wij hebben besloten nog een aantal dagen door te brengen in Italië , maar dan in Toscane! De camping is geboekt dus wij zijn er helemaal klaar voor om morgen te vertrekken. Na nog even gezwommen te hebben in het Iseomeer zijn we alvast wat boodschappen gaan doen en hebben wij gelijk getankt voor morgen. Ook het tanken was weer een mooi verhaal. Wij dachten namelijk opgelicht te zijn. Laat ik jullie mee nemen in hoe dit ging; bij aankomst bij het tankstation, kwam een vriendelijke Chinese meneer naar ons toe om aan te geven dat wij vandaag niet met een pas konden betalen maar alleen cash. Hij vroeg of dit een probleem was, waarop wij aangaven dat dit geen probleem was. Hierna gaf hij aan dat hij voor ons kon tanken zonder meerprijs, maar dat wij het ook zelf mochten doen waarop wij zeiden dat hij het voor ons mocht doen en dat de tank vol gegooid mocht worden. Na voor 22 euro getankt te hebben sloeg de pomp af als teken dat de tank vol zou zitten, wat erg eigenzinnig was daar de tank bijna leeg was. We betaalden de meneer 22 euro en gaven hem een klein fooitje voor zijn hulp. Echter na het starten van de motor en een kilometer gereden te hebben, merkten wij op dat de tank helemaal niet verder gevuld leek na het tanken. Selina zei: “misschien zijn we opgelicht, ik heb die lul godverdomme ook nog fooi gegeven smerige Coronalijer”. Ik zei tegen Selina dat ik altijd een grote mond heb, maar dat ik geen ruzie ga zoeken in Italie op een benzinestation en zei dat we ergens anders gingen tanken. De rit richting het volgende benzinestation zaten wij in bijna volledige pijnlijke stilte uit, denken aan hoe erg het was dat we voor 22 euro waren opgelicht. Ik zei vol vertrouwen in de goedheid van de mens tegen Selina “maar ik heb hem toch horen tanken? En ik hoorde de pomp toch afslaan?” Waarop Selina antwoordde: “die lul heeft er een emmertje naast gezet en deze volgetankt”. Eenmaal bij het benzine station aangekomen begon Selina met tanken en sloeg de pomp na voor 16 euro getankt te hebben af. Het metertje van de tankbeurt daarvoor was gewoon nog niet volledig versprongen. De meneer bij het tankstation had ons dus helemaal niet opgelicht, Selina en ik voelden ons daarna stukke beter en hebben heel hard moeten lachen. Eenmaal terug op de camping hebben we alvast wat spullen ingepakt, omdat we morgenochtend vroeg willen vertrekken.

Hierna hebben we weer lekker gegeten met opnieuw een fles prosecco, we kijken er erg naar uit om morgen te vertrekken richting Toscane!

Veel liefs,

Selina en Rosalie

P.s. Ik ga op de camping in Toscane pasta koken voor Selina.

8001ED76-0A30-48FF-A0D6-12CFEC271AA0Selina’s beteuterde gezicht dat ze mijn pasta moet eten in Italië .

1. Oma:
    26 juli 2020
    wat een verhaal over het onweer ik geloof best dat het angstig is in een tent net of je buiten staat nu dus volgende stop nog veel plezier
  2. Martine:
    26 juli 2020
    Gelukkig lijkt Selina niet op mij 😂 ik zie altijd het goede in een mens.
    Ik kijk al uit naar nieuwe foto’s van het prachtige Italië.