Dag 6 van onze vakantie!

22 september 2016

Donderdag 22 september 2016
Jasper - Lake Louise - Banff 288 km

Hallo iedereen,

Na een koude nacht werden wij wakker en het eerste wat we zagen waren onze ademwolkjes. Buiten was het betoverend wit van de vorst en de zon kwam al op, ook werden we wakker met gepiep in de camper...maar niet alleen in onze camper was dit, uit andere campers kwam het gepiep ook. Omdat we geen elektriciteit hadden en het koud was gebruikten we de kachel extra veel en dan raakt de accu ook sneller op natuurlijk, en het alarm van de koolstofmonoxide meter reageerde daar als eerste op, niks aan de hand we moesten gewoon gaan rijden en dat deden we dan ook! Eerst zijn naar Jasper gegaan voor een ontbijt bij de a&w.

Nadat onze maagjes gevuld waren zijn we via de beroemde Icefield parkway in de richting van Banff gereden, onderweg stopten we bij Icefield centre waar gletsjers zijn en de glacier skywalk. De glacier skywalk is een glazen platform die over de rand van een berg hangt. Dat leek ons wel spannend dus dat gingen we doen! Mama niet die vond het een beetje te eng en bleef dus bij het Icefield centre in het zonnetje haken met uitzicht op alle gletsjers. Nadat we een kaartje hebben gekocht werden we met een bus naar de skywalk gebracht. Daar aangekomen moesten we eerst nog een stukje lopen en keek je al over het dal uit met bossen, een riviertje en watervallen. Vanaf zo hoog kon je nog heel goed alle watervallen horen. Hoe dichter we bij de skywalk kwamen hoe zenuwachtiger ik werd! Toen we  aankwamen bij het platform stond er een Chinese man heel angstig aan de reling geklampt.. Lachen dus maar zelf stond ik net zo! Het is zo raar om op een glazen plaat te staan waar je onder je alleen maar diepte en gesteente ziet. Roos en Peter hadden hier helemaal geen last van terwijl ik trillend en schuifelend probeerde door te lopen, uiteindelijk ging het wel en hebben we nog wat foto's gemaakt.

Nadat we weer veilig bij het Icefield centre waren aangekomen zijn we weer doorgereden en nu eerst richting Lake Louise, nog even gestopt bij een ander mooi meer. Op een gegeven moment kwamen we onderweg niet alleen sneeuw op de bergtoppen tegen maar nu ook langs de weg!
Nadat we de sneeuw achter hebben gelaten en ingeruild voor regen kwamen we aan bij Lake Louise, ik en mama waren hier al een keer eerder geweest maar wat is het mooi zeg! Het meer heeft een super mooie rustgevende blauwe kleur en de bergen er omheen verschillen van bosgroen tot sneeuw maar die kon je vandaag niet goed zien omdat het erg bewolkt was. Het is er wel erg toeristisch en er zijn veel Chinezen die staan te poseren, je kan wandelingen maken en er staat een chique hotel (We hebben uit nieuwsgierigheid opgezocht hoe duur een kamer is en dit verschilt van $939 tot $1400 per nacht....).

Toen we genoeg (niet dat dat kan) hebben gezien van Lake Louise zijn we doorgereden naar Banff op zoek naar een camping!

Liefs,
Selina

1. Mama:
    26 september 2016
    Zo superkoel! En mooie foto"s!! :)
    xxxx
  2. Oma:
    28 september 2016
    Wat een leuk verhaal van je over je bibbertocht ,maar toch gedaan .Het is daar wel erg mooi he In een bijlage van de krant stond een verhaal en ook over jasper.geniet er maar van Bij ons zit het er op ,was heel leuk geniet nog maar dikke knuffel