Dag 4 en 5 van onze vakantie!

21 september 2016

Dinsdag 20 en woensdag 21 september 2016
Clinton - Valemount 387 km

Hallo iedereen,

Vandaag zijn we vlakbij het plaatsje Valemount gestopt bij de camping Canoe river en we hebben een heel mooi plekje aan een snel stromende rivier gekregen!  We staan midden in de bossen en hebben een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergen ook is er al een eagle gespot! En heeeel veel eekhoorntjes. Omdat het einde van het zomerseizoen nadert mochten we pakketten hout pakken om een kampvuur te maken. Na een wandelingetje door het bos met ons pakket hout besloten we het gelijk maar aan te steken, dit lijkt makkelijker dan het is..na een tijdje kleine vlammetjes en veel rook te hebben gehad is het Peter gelukt om het vuur aan te steken! Na het eten zijn we met z'n alle bij het vuur gaan zitten om op te warmen, het is hier vlakbij de Rocky mountains namelijk al erg fris 's nachts.

'S ochtends gingen we douchen wat betekende dat we weer een mooie wandeling door de bossen moesten maken, met het mooie uitzicht op alle bergen is dit zeker geen probleem. Het douchen zelf was ook een hele kunst, de straal was meer gericht op de muur dan op je lichaam en de hokjes waren heel klein wat er naar toe leidde dat wij met alle andere camping gasten gezellig buiten de hokjes stonden aan te kleden...brrrr.

Valemount - Jasper 123 km

Nadat we weer warm in de camper zaten zijn we verder naar de Rocky mountains gaan rijden met de eindbestemming: Jasper. Onderweg weer prachtige dingen gezien, steeds meer grote ruige besneeuwde bergen, en 2 hertjes langs de weg. Aangekomen in Jasper hebben we de camper geparkeerd en zijn we naar het dorpje gelopen. Het dorpje ligt in een dal van de Rocky mountains en is niet heel erg groot, we hadden er wat meer van verwacht. Nadat we een broodje bij de Subway hebben gegeten zijn we nog wat boodschappen gaan halen en naar een camping gereden.

De camping waar we vandaag verblijven is een staatscamping en heet; Whistlers en is mega groot! Maar wel helemaal in de bossen. Alle plekken met stroom en water waren al bezet dus moesten we het op de water tank en de accu van de camper doen, echt kamperen dus! We hadden een mooi open veldje achter onze plek waar de laatste zon van de dag scheen en we nog even van hebben kunnen genieten. Roos, mama en ik besloten dat we nog een wandeling over de camping wilden doen en omdat deze zo groot is loopt er gewoon een trail (dit is een wandelroute) van 2km doorheen! Dus wij dachten die wel even te gaan lopen, dit ging iets anders dan verwacht want we waren ietsjes te ver van onze afslag gelopen en hebben in plaats van alleen de trail ook nog een rondje om de camping gedaan. Omdat het zo mooi is is dit natuurlijk niet erg en zijn we ook nog beloond met een hertje die voorbij kwam lopen en die later stond te grazen tussen alle caravans en campers in!

Nadat we eindelijk de camper weer terug hebben gevonden hebben we vissticks met groenten en aardappeltjes gegeten. Toen het donker was (en vroor!) zijn we naar het open veldje gegaan om naar de sterren te kijken, de lucht was helder en wat waren er veel sterren!!! En ook vallende sterren.

Liefs,
Selina