Dag 2 en 3 van onze reis!

19 september 2016

18 en 19 september 2016, Vancouver - Whisler - Clinton 376km

Lieve iedereen,

Inmiddels hebben wij onze camper op gehaald. Wat een groot ding zeg!
Hij is 10 meter lang, we hebben slaapplek voor 8 personen en we hebben alle sanitaire voorzieningen. Net een klein huis! Hier kunnen wij de aankomende drie weken wel in leven.

We reden rond half 1 weg bij de camperstalling en zijn gelijk richting de Walmarkt gereden voor de boodschappen. We moeten natuurlijk wel genoeg voedsel en drinken inslaan, mochten we ergens in de middle of nowhere terecht komen. Nog steeds vind ik de Walmarkt een bijzondere winkel. Je kan hier namelijk echt alles wat je nodig hebt kopen. Boodschappen, kleding, kinderwagens, campeerspullen, noem het maar op. Mega groot! Boodschappen doen in Canada is erg duur, duurder als in Nederland.

Na de boodschappen zijn we richting Whisler gereden, Hier zijn in 2010 de olympische Winterspelen gehouden. We hebben de camper geïnstalleerd en papa is gelijk macaroni gaan koken. Inmiddels was het al aardig donker buiten dus hebben we besloten om deze avond lekker in de camper door te brengen. We hebben lekker een boek gelezen en zijn weer redelijk vroeg gaan slapen. Toch best vermoeiend zo'n dag!

s'ochtens waren we weer vroeg wakker, nog steeds een beetje last van een jetlag. Martine is brood gaan toasten en na het afkoppelen van de camper waren we klaar om te vertrekken! Opweg naar het centrum van Wihstler. Het is een regenachtige dag maar daar laten wij ons niet door tegen houden.

Wihstler is een leuk dorp. Het doet een beetje denken aan wintersport dorpjes in Oosterlijk. Er zijn winkeltjes waar papa en Martine al zijn geslaagd. En een hoop restaurantjes. Het viel op dat er op Starbucks na, geen enkele keten te vinden was.

We hebben een paar uur rondgelopen in Whistler, hebben een ijsje gegeten bij Cows (schijnt de lekkerste ijssalon van Canada te zijn. Het viel tegen. Jeroen in Maassluis is lekkerder) en zijn toen vertrokken om verder te rijden naar de volgende stop. We waren van plan om naar 100 Miles house te rijden maar dat was toch nog een flink stuk rijden. Onderweg zijn we even gestopt langs de weg bij een riviertje. Het was daar erg mooi!

We zijn nu gestopt op een camping in Clinton. De camping ligt aan een meertje. Papa heeft net rijst met kip en groente gemaakt en vanavond gaan we weer lekker hangen in de camper. Het is al best koud hier dus de kachel staat aan. Morgen zullen we weer op pad gaan richting clearwater.

Liefs,

Rosalie

1. Oma:
    20 september 2016
    geweldig leuk om te zien waar jullie zittenmorgen naar Italie Dus kan even niks lezen Maar toch veel liefs
  2. Oma:
    20 september 2016
    alles goed hier geniet ervan denk aan jullie liefs oma