Dag 7 en 8 van onze reis!

24 september 2016

Vrijdag 23 en zaterdag 24 september 2016
Banff - revelstoke 283 km

Hallo allemaal,

Vandaag staan we op de Tunnel Mountain camping in Banff. Omdat we het stadje er leuk uit vonden zien en omdat we geen zin hebben om weer een hele dag te rijden hebben we besloten om hier vanavond nog een nacht te blijven. We gaan eerst ontbijten in de camper en daarna het stadje in. Banff is een hele leuke stad en ligt ook tussen de prachtige bergen. Er zijn allemaal winkeltjes en straatjes. We zijn redelijk goed geslaagd met winkelen, hebben in een pub een hamburger gegeten en hebben bij een winkeltje waar je de heerlijke geur van karamel door de ramen heen rook chocolade gekocht. Nadat we hier heel de dag hebben doorgebracht zijn we weer terug naar de camper gelopen, op de terugweg liepen we door de wijk en langs de stoep op een grasveldje zagen we opeens een hertje staan eten uit bosjes! Hij stond heel erg dichtbij en mensen liepen gewoon langs hem. Je merkt wel dat de lokale mensen hier erg voorzichtig en zelfs bang zijn voor deze wilde dieren, uitkijken dus. Toen we bijna bij de parkeerplaats waren zagen we weer een hert!! Wij foto's en filmpjes maken natuurlijk maar dat vond een meneer niet zo leuk want hij was net van plan om met een geweer het hert weg te jagen...hij was te dicht bij de mensen.

Nadat we weer terug op de camping waren zijn mama, Roos en ik gaan wandelen want we zagen dat er leuke wandelpaadjes in de buurt waren. Ook kon je naar de hoodoo's lopen, ja wij waren ook erg benieuwd hoe die hoodoo's er uit zagen en wat het waren. Na een leuk weggetje door het bos kwamen we uit bij een prachtig uitzicht over de bergen en een rivier. Een stukje verder zagen we de hoodoo's. Het zijn een soort beige steenachtige pilaren uit de grond, het is een natuurlijk iets dat jaren geleden is ontstaan. Na onze mooie wandeling zijn we weer terug gegaan, hebben wat gelezen en zijn daarna lekker gaan slapen.

Zaterdag 24 september
Vandaag hebben we weer ontbeten met toast en zijn we vertrokken uit Banff om naar Revelstoke te rijden. Onderweg zijn we even gestopt bij een prachtig mooi blauw riviertje en hebben we pizza en quesedillas gegeten bij Boston Pizza in het plaatsje Golden. In de na middag kwamen we in Revelstoke aan en zijn we door het centrum gewandeld, dit was 1 straat met wat winkeltjes. We hebben weer wat boodschappen gedaan en we zijn toen naar de camping die Revelstoke Campground heet gegaan. We hebben kleding gewassen en op internet gezeten. Op de camping liepen allemaal katten/poezen waarvan er 1 heeeel lief was! Hij kwam bij Roos op schoot zitten om te knuffelen, hij was heel hard aan het knorren en viel in slaap. Roos heeft hem Jopie genoemd en hij had geen staart wat schattig was.

Na Jopie te hebben geknuffeld hebben we in de camper stokbrood met kaas gegeten als avond eten/late nicht snack omdat we nog vol zaten van de pizza.

Op naar de volgende dag!

Veel liefs,
Selina

Ow ja!....ik ben nog iets vergeten te vertellen over wat er op de camping in Jasper was gebeurd! Toen we ons avond eten aan het eten waren zag ik opeens een man langs de camper lopen en dat vond ik al vreemd, toen deed hij opeens met een rot vaart onze deur open!! Wij schrokken allemaal heel erg maar die man zelf ook, hij dacht namelijk dat dit zijn camper was want hij had de zelfde... Peter liet weten wat hij er van dacht en zei tegen hem " fuck you!!"  Gelukkig moesten we er allemaal om lachen en na zijn verontschuldigingen ging de man op zoek naar zijn eigen camper.