Dag 9 van onze reis!

Zondag 25 september 2016

Revelstoke -  Crazy creek resort

115 km

Lieve iedereen,

Nadat we vanmorgen afscheid hebben genomen van Jopie (die mij heel erg aan Herman deed denken) en de voetbaluitslagen gecheckt te hebben (wauw Feyenoord 5-0 gewonnen!) hebben wij de camping verlaten en zijn we richting Turtle creek fun park gereden. Vandaag gaan wij namelijk iets leuks doen, we gaan rodelen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister avond al heel erg zenuwachtig was. Het schijnt namelijk nogal een spannende afdaling te zijn. Eenmaal aangekomen hebben we de tickets gekocht voor $19 p.p en zijn we in de Gondel gestapt, deze bracht ons naar de start van de Rodelbaan, bovenop een berg! Het uitzicht was prachtig. Martine begon aan de start een beetje te twijfelen of ze er nog wel vanaf wilde, het zag er namelijk best eng uit! Papa ging als eerste, daarna kwam ik, Selina en als laatste Martine. Wat was het ontzettend geweldig! Ik heb hardop moeten lachen onderweg naar beneden. Het ging zo snel, stijl en met een hoop bochten! Geweldig. Ik ging zo hard dat ik papa op een gegeven moment voor mij zag en ik moest afremmen. De tranen liepen over mijn wangen van de wind en van het lachen. Beneden hebben Papa, Selina en ik nog een tijd op Martine moeten wachten. Die was heel langzaam naar beneden gekomen, maar was wel erg blij dat ze het toch gedaan had! Selina en ik vonden het zo leuk, dat wij nog een ticket hebben gekocht om nog een keer naar beneden te rodelen, zo leuk!

Na het rodelen zijn we de camper weer ingestapt om richting de volgende camping te rijden, ''Crazy creek''. Op internet ziet het er erg leuk uit en de beschrijving klink ook veelbelovend. Het ligt dichtbij een waterval, een suspension bridge en in de bossen.

Bij aankomst op de camping zijn we als eerst naar de suspension bridge en de waterval gegaan, doormidden van een korte wandeling door het bos. Ik had nog nooit een waterval gezien en vond het erg indrukwekkend om er nu een te zien. Wat maakt het een lawaai zeg, als al dat water omlaag stort! De suspension bridge liep over de waterval heen richting een souvenier winkel. Het was wel duidelijk dat de camping, de bridge en het winkeltje gerund worden door zeer gelovigen mensen. Overal waar we liepen hingen.                                                                                        stukken tekst uit de bijbel. Maar dan ook echt overal!
Jemig.

Nu zitten we in de camper op de veelbelovende camping....... Valt enorm tegen! De bossen zijn er inderdaad, maar achter ons. We kijken uit op de snelweg en een lelijk gebouw. Maar ja, het kan natuurlijk niet altijd een even leuke en mooie camping zijn. Morgen beter (of niet). Papa heeft net gebakken aardappeltjes, vissticks en groenten gemaakt en straks gaan Martine, Selina en ik nog een stukje wandelen door het bos. Martine en papa hadden op de radio gehoord dat er een beer gezien was hier in de buurt, dus wie weet gaan wij nu eindelijk een beer zien! Wat de plannen voor morgen zijn weten we nog niet.

Veel liefs,
Rosalie

1. Oma:
    29 september 2016
    hoi wat leuk Tine dat je het gedurfd hebt Zal wel heel leuk zijn om te doen he meisjes.Ik ben benieuwd of je de beer te zien krijgt .Jammer van de camping maar de brug is schitterend Morgen weer veel plezier knufvan Oma