Dag 10 en 11 van onze reis!

27 september 2016

Maandag 26 en dinsdag 27 september 2016

Maandag 26 september
Crazy creek resort - Vernon - Lake country
94 km

Hallo iedereen en gefeliciteerd met je verjaardag oma!

Na een luidruchtige nacht met toeterende treinen zijn we vertrokken van de veelbelovende camping om naar de O'keefe ranch te gaan. Het is een perfecte dag vandaag omdat het mooi weer is.

De O'keefe ranch brengt je terug in de tijd naar 1800. De ranch is opgericht door de O'keefe familie. Alle huizen en gebouwen van die tijd staan nog op de ranch, als je een ticket koopt mag je de hele ranch bekijken. We begonnen met een rondleiding door de mansion waar de familie woonden. Daarna mochten we zelf alles bekijken. Het was erg bijzonder om een huis uit die tijd te bekijken zo hadden ze vroeger een heren kamer waar de mannen hun sigaren rookten en whiskey dronken, een theekamer waar de vrouwen thee dronken en roddelden. Hier mochten alleen vrouwen komen in avondkleding, thee was heel erg duur in die tijd (nu nog steeds hier; $5,00 tot $10,00 voor een pakje). dus werd het achter slot en grendel bewaard. Ook staat er op de ranch een school waar alle kinderen uit de buurt op zaten, in de school hingen ook nog oude regels uit die tijd voor leraren (zie de foto's), bizar vooral omdat deze regels nog niet eens zo gek oud zijn! Er stonden veel paarden en geiten die we hebben geaaid en gevoerd, ook kon je lasso werpen (wel op nep koeien natuurlijk). Peter en Roos waren hier niet zo heel goed in maar mama en ik hebben allebei 2 koeien gevangen! Er was een leuk oud kruidenier winkeltje waar mama snoep heeft gekocht.
Als laatste hebben we ons verkleed zoals de mensen uit die tijd en hebben we een paar leuke foto's gemaakt! Mama, Roos en ik in lange jurken met hoedjes en Peter als stoere cowboy met een geweer.
We hebben het hier heel erg leuk gehad en uiteindelijk hebben we 4 uur op de ranch doorgebracht.

Na de ranch zijn we op zoek gegaan naar de volgende camping en dat werd het Owl's nest resort aan het Kalamalka Lake. De camping was heel erg leuk in de bossen met een prachtig uitzicht over het meer. De camping baas deed ons een beetje denken aan Johnny uit 'the shinning' en bracht Peter slapeloze nachten omdat we scheef op een afgrond stonden. Hij heeft zelfs boomtakken voor de wielen gelegd zodat hij kon horen of we weggleden! Hier hebben we erg om moeten lachen en natuurlijk was er niks aan de hand, maar hij is nog wel heel erg geschrokken omdat er 's avonds toen hij buiten zat opeens een bosuil naast hem landde! hij dacht even dat het een beer was.

Dinsdag 27 september 2016
Lake country - Osooyos
153 km

Gelukkig zijn we allemaal levend wakker geworden! Johnny heeft ons niet vermoord en we zijn ook niet naar beneden gegleden. Wel was er 's avonds nog wat angst omdat de takken van de bomen die vlakbij de camper stonden door de wind tegen de camper aan kwamen en dit enge geluiden maakte.
Nadat we ons hebben gedoucht en nog even bij het meer hebben gekeken zijn we gaan rijden naar Osooyos, dit is een plaatsje wat op nog geen 10min rijden bij de grens van Amerika ligt. Bij aankomst hebben we eerst wat boodschappen gedaan en merkten dat de gemiddelde leeftijd vrij hoog is. De camping voor vandaag is Nk mip campground en ligt aan lake Osooyos, dit is het warmste meer van Canada. Het gebied in Osooyos is woenstijn achtig en hier is de temperatuur dus ook erg aangenaam (ongeveer zo'n 22 graden), de bergen zijn ook heel anders dan wat we tot  nu toe hebben gezien.
Toen we ons plekje hebben gevonden zijn we gaan wandelen naar het meer over de camping, aan het meer waaide het flink maar de rest van de wandeling was het nog heerlijk zonnig weer. We zijn een stuk naar de zandachtige plekken bij de bergen gelopen en daar zagen we borden staan met "rattle snake territory" op, weer eens wat anders dan hertjes! Na de wandeling hebben we kip met groenten en witte bonen in tomaten saus gegeten en 's avonds hebben we naar de sterren gekeken, we zagen de grote beer heel goed en helder, wat mooi!

Op naar morgen! Liefs Selina