Dag 12 en 13 van onze reis!

29 september 2016

28 en 29 september 2016

28 September 2016
Osoyoos - hope 249 km

Lieve iedereen,

Vandaag zijn we wakker geworden op camping nk'mip in Osoyoos. Het ziet er al naar uit dat het lekker weer gaat worden vandaag en voor het eerst in de vakantie kunnen we buiten ontbijten!

Voor vandaag staat op de planning het Desert centre, dit is een soort van museum over indianen.
We hebben hier een wandeling gemaakt waar we onderweg overal bordjes zagen waarop gewaarschuwd werd uit te kijken voor ratel slangen. En wat denken jullie? Ik heb er een gezien! Ik schrok er best wel van, omdat ik eigenlijk helemaal niet verwacht had er een te gaan zien (net zoals de beren). Natuurlijk heb ik gelijk Selina, Martine en papa verteld dat er een lag zodat zij hem ook konden zien. Ik wilde hem gaan filmen maar mocht van papa niet te dichtbij komen. Het was eigenlijk best bijzonder om zo'n slang in het wild te zien. Binnen hebben we nog twee korte films gezien over de indianen. Verder was er niet veel meer te doen, het was best klein.

Na het Desert center zijn we doorgereden naar Hope, waar we nu op camping Hope Valley staan. Onderweg hebben we nog wel even een broodje gehaald bij Subway, maar verder zijn we aan een stuk door gereden. Papa heeft net weer gekookt en nu zitten we lekker op ons gemak in de camper. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet.

29 september 2016

Hope - Tsawwassen, Vancouver Island. 266 km

Vandaag zijn we wakker geworden op Hope Valley campground. Het is hier al weer wat frisser als in Osoyoos, dus buiten ontbijten zit er niet in. Martine heeft voor het ontbijt lekker roerei gemaakt en bacon! Hmm. Nadat we onszelf en de camper klaar voor vertrek gemaakt hebben, zijn we gaan rijden. We zijn vandaag van plan om naar Vancouver Island te gaan rijden en hier onze laatste week te blijven! Maar eerst stoppen we bij een shopping mall. Ik vond de shopping mall een klein beetje tegen vallen na die in Florida, maar toch zijn we allemaal geslaagd! (Oké, papa niet want die heeft buiten bij de camper gewacht. Hij had geen zin om te winkelen). Selina heeft een broek, een trui en een t-shirt gekocht. Martine een paar broeken en ik een t-shirt en een soort overhemd, maar dan een stoere met capuchon. Ook heb ik tussen het winkelen door af en toe naar de stand van Fenebace - Feyenoord geluisterd, helaas.

Na alle winkels zo'n beetje gezien te hebben, zijn we weer verder gaan rijden. Op naar de Ferry richting Vancouver Island! We kwamen rond 15:00uur aan bij de Ferry, en de volgende waar wij op mee mochten ging pas om 17:45uur. Even wachten dus. Gelukkig was er wel een soort van gebouw waar je winkeltjes hebt en eettentjes zijn. Selina heeft een hele leuke outdoor jas gekocht en we hebben een hapje gegeten bij de Chinees, koffie gehaald bij Starbucks en nog wat popcorn gehaald. Uit eindelijk ging de tijd redelijk snel en werden we opgeroepen om weer terug naar onze voertuigen te gaan, we mochten de Ferry op! Het is van het vaste land naar Nanaimo ongeveer 2 uur varen. Aan boord is een winkeltje, dus daar hebben we even wat rond gekeken en ik heb naar Blackstar van David Bowie geluisterd. Natuurlijk hebben we onderweg ook genoten van het uitzicht en de zonsondergang.

Bij aankomst op Vancouver Island was het al erg donker en het zoeken naar onze plek op de camping was best een opgave, maar het is gelukt! Ondanks dat het al erg donker is, ziet de camping er heel erg leuk uit! Vanavond zullen we niet veel meer doen. Waarschijnlijk een boek lezen en dan naar bed, morgen weer een nieuwe dag! Ben benieuwd wat we dan allemaal gaan doen!

Veel liefs,

Rosalie

1. Oma:
    1 oktober 2016
    hoi Jullie hebben weer het nodige gedaan De aankopen zijn natuurlijk erg leuk en anders dan de spullen hier denk ik.Ben benieuwd Selina naar je jas.Het is nu nog maar een week he ,wat gaat het snel als je terugkijkt maar ik mis jullie wel.Hier gaat het aardig vandaag naar Amber die wordt een jaar.Geniet nog lekker dikke knuffel van oma