Dag 14 van onze reis!

30 september 2016

Nanaimo - Port Alberni
85 km

Hallo iedereen,
Vandaag zijn we wakker geworden op living forrest campground in Nanaimo, nu het buiten licht is zie je nog beter hoe leuk deze camping is. Als je de camper uitkomt ruik je een mengeling van de zee en bossen. De camping ligt ook vlakbij een baai. Nadat we ons ontbijt op hebben zijn we richting Port Alberni gereden, ook Vancouver Island is weer super mooi met groene bergen en mooie meren. Ergens op de weg naar Port Alberni zijn we gestopt bij Macmillen provincial park, hier kan je kleine trails lopen langs bomen die al meer dan 800 jaar oud zijn! Het is er ook weer heel erg mooi. Het bos heeft veel mooie kleuren groen en de bomen zijn ontzettend hoog en dik, heel bijzonder!
Na de trail van de oudste, dikste en hoogste bomen hebben we nog een andere trail langs een meertje gelopen. Daarna zijn we weer verder gereden...

Aangekomen in Port Alberni hebben we eerst boodschappen gehaald en zijn daarna opzoek naar een camping gegaan. We kwamen uit bij Arrowvale campground, toen we de camping opreden zagen we  3 ezels en een paar geiten staan, gelijk goed dus! Meteen er op af en knuffelen! Roos bij de geiten en ik bij de ezels, ze zijn heel zacht en houden vooral van het hooi wat naast hun weitje ligt, leuke geluidjes maken ze tijdens het eten! Een van de geiten kwam helemaal omhoog tegen het hek om met Roos te knuffelen. Er was 1 klein geitje die zo door het poortje van de ezels door glipte naar buiten en hij was vrij!

Nadat we waren uit geknuffeld zijn we naar ons plekje gegaan, het is vooral een hele rustige camping maar de omgeving is mooi. We zijn nog even in het laatste zonnetje van de dag gaan zitten en hebben besloten om te gaan wandelen want bij aankomst zagen we dat er een 'river trail' was. Bij het begin van de trail hing er een briefje aan een boom met daarop 'caution, bear in area' en een foto van de beer. Gaan we dan toch de beer zien?? We kwamen een bramenstruik tegen waar nog lekkere bramen aanzaten, daarna liepen we verder richting de rivier. Over een smal paadje door de bossen heen. Onderweg kwamen we een wrak van een auto tegen die zo te zien een aantal jaren geleden net iets te ver was doorgereden over de helling, allemaal planten groeiden er in en omheen. Een stukje verder was een soort trappetje naar het water, onderweg zagen we ook allemaal vissers in het water staan, nog geen beer maar wel vis? Nou en of er vis zit!! We hebben heeeeel veel zalmen zien springen! Het was echt zo ontzettend bijzonder om wilde zalm zo hoog te zien springen. Ook zagen we 1 visser vechten met een zalm die hij aan zijn lijn had, jammer genoeg lukte het hem niet om de zalm binnen te halen maar hij vertelde ons dat hij er al veel had gevangen vandaag dus morgen beter.
Toen we nog naar de visser aan het kijken waren zwom er opeens een zalm op nog geen meter afstand van ons!! Gewoon een kijkje nemen waarschijnlijk.. Nadat we nog meer vissen zagen springen zijn we weer terug gegaan naar de camping. Hebben we nog een was gedraaid, onze mooie zalm avonturen op internet gezet en zijn we gaan eten. Nu gaan we een vuurtje maken en daarna lekker slapen.

Op naar morgen!

Veel liefs,
Selina

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    2 oktober 2016
    hoi lieverds.Zo te lezen is het daar erg mooi.Je moet wel willen wandelen natuurllijk.Wij zijn net ook een stukje langs de te af te bouwen huizen gewandeld maar het begon te regenen jan had zowaar weer gelijk door een paraplu mee te nemen verder gaat het goed vandaag.Ik heb net met een grote hond geknuffeld ,lekker hoor en jullie met de geitjes Zo zie je maar ieder beest vind knuffelen fijn .Geniet nog maar kun je een heel jaar over nadenken .Nog een grote knuffel