Dag 15 en 16 van onze reis!

1 oktober 2016

1 en 2 oktober 2016

1 oktober 2016
Port Alberni - Tofino 111 km

Lieve iedereen,

Vandaag zijn we wakker geworden op de leuke camping met de geitjes en ezels. Sinds vannacht is het flink aan het regenen, ik vind dat altijd zo fijn klinken, die regendruppels op de camper! Lekker samen met Selina onder de warme dekens naar de regendruppels luisteren. Selina wilde vanmorgen eigenlijk nog gaan kijken bij de rivier met alle zalm, maar met dit weer doen we dat toch maar even niet.

De douches op de camping waren lekker warm, gelukkig. Dat is ook wel eens anders op sommige campings. Na de douche en het ontbijt hebben we de camping verlaten en zijn we richting de volgende bestemming gegaan, Tofino.

Wat was de weg er naar toe vreselijk zeg! Het leek wel een achtbaan tussen al die bergen door. Bochten alle kanten op, omhoog en dan weer omlaag. Bah! Ik ben erg wagenziek geworden en heb na een tijdje van plek geruild met Martine. Eenmaal voorin was ik nog steeds erg misselijk en heb ik mijn raampje naar beneden gedaan om te kunnen spugen..... Erg fijn, aangezien de wind alles gelijk weer terug in mijn gezicht blies! Getver!

Het was ongeveer 2 uur rijden naar de plek waar we een whale watching tour gaan boeken. Voor vandaag zat het al helemaal vol, dus hebben we voor morgen gereserveerd. Hopelijk zit het dan wat meer mee met het weer, het regent nu namelijk nog steeds. We hebben al aardig honger gekregen en tegenover de whale watching tour zit een restaurantje. Martine en Selina hebben hier een zalm hamburger gegeten en papa en ik een hamburger. Was erg lekker! Na de lunch zijn we richting de camping gereden. Deze camping ligt aan de pacific oceaan en is heel erg netjes en mooi! Hier blijven we twee dagen. Tot nu toe is dit de duurste camping, namelijk $64. We mogen gratis kampvuur hout mee nemen, maar door de regen kreeg papa het kampvuur niet aan. We hebben met z'n vieren een wandeling gemaakt langs het strand. Echt lekker even! Papa heeft ook nog een mooie tekening gemaakt in het zand. Na de wandeling  hebben we de rest van de avond lekker in de camper gezeten, champignon soep gegeten en zijn toen gaan slapen. Morgen gaan we de whale watching Tour doen! Ik ben zo ongelofelijk benieuwd!!

2 oktober 2016

Lieve iedereen,

Vandaag gaan we een whale watching Tour doen! We hebben er allemaal erg veel zin in, maar eerst moeten we ons natuurlijk klaarmaken. De douches waren weer lekker warm en erg netjes! Omdat we hier twee dagen blijven staan hoeven we ons nu niet te haasten om op tijd van de camping weg te zijn. Na het ontbijt zijn Selina en ik nog even op het strand wezen kijken en papa heeft lekker in het zonnetje gezeten met uitzicht over de zee, terwijl Martine op haar gemak heeft zitten haken. We hebben allemaal alvast een pilletje genomen tegen reisziekte, we zitten er natuurlijk niet op te wachten om misselijk te worden tijdens de tour!

Rond kwart voor een zijn we vertrokken naar de haven vanwaar de boot om half twee zal vertrekken voor de whale watching Tour! Ik ben best zenuwachtig omdat ik een beetje bang ben voor walvissen. Ik heb zelfs een nachtmerrie gehad deze vakantie. Op de boot hadden we een lekker plekje boven op het dek en nadat iedereen aan boort was, konden we vertrekken, spannend! Terwijl de boot van de kade los kwam zagen we twee otters op het dek lopen! De eerste twee dieren zijn dus al gespot, dat beloofd wat.

De boottocht op zich zelf was al prachtig. Vanaf de zee kon je het eiland mooi zien maar het zal natuurlijk nog leuker zijn als we ook wat dieren te zien krijgen! We zijn ook erg blij dat we vandaag de Tour doen, en niet morgen. Het is vandaag namelijk echt een ontzettend mooie dag. De lucht is strak blauw, het zonnetje schijnt zelfs een beetje. Omdat het alsnog een beetje fris is op de boot, kregen we allemaal een dekentje, echt fijn. Na nog geen half uur varen was het al zover, de eerste walvis. Wauw!! Wat ongelofelijk bijzonder zeg, om deze grote dieren zo te zien, ik kan het gevoel niet beschrijven. Het bleef zeker niet bij deze ene walvis, in totaal hebben we er 7!!!!! Gezien. Twee van de zeven waren aardig dichtbij de boot, die zijn te zien op het filmpje die ik gemaakt heb. Elke keer als zo'n walvis omhoog komt voelt het zo indrukwekkend, zo bijzonder! Wauw!!!!! Tijdens het varen hebben we ook nog vier otters in de zee gezien, die lagen lekker tussen het zeewier op hun rug te drijven, wat schattig.
Vanaf een afstand hebben we een ook rots vol zee leeuwen gezien, en gehoord. Ze waren ook lekker aan het zwemmen en spelen in het water. Echt heel leuk om te zien. En dat allemaal in het wild.

Op de terug weg naar de haven hebben we ook nog eens een bald eagle gezien in een boomtop! We kunnen dus wel zeggen dat we erg veel geluk hebben met al de dieren die wij vandaag gezien hebben. De mensen die aan het werk waren op de boot hebben het ook heel erg leuk gedaan allemaal. Je kon echt aan ze merken dat ze het zelf ook nog steeds heel erg bijzonder en leuk vonden om te doen. Ze deden echt heel erg hun best om ons zoveel mogelijk te laten zien, heel erg leuk. We hebben echt een geweldige tour gehad en hadden dit echt niet willen missen!! Het was het geld zeker waard, zo'n $100 p.p

Na de tocht zijn we weer terug naar de camping gereden. Papa is gelijk gaan koken; vissticks met gebakken aardappeltjes en groente en Selina en ik zijn nog even naar het strand geweest. Het is best koud!

Nu zitten we lekker in de camper en we zijn allemaal aardig moe, we zullen dus best vroeg gaan slapen vanavond.

Morgen gaat onze reis weer verder. We zullen dan weer naar de camping rijden waar we de eerste nacht op Vancouver Island ook overnacht hebben.  Om later het eiland weer te verlaten. De laatste dagen van de reis zijn namelijk al aangebroken, jammer zeg! Ik zal morgen maar gelijk weer een pilletje innemen tegen reisziekte. Nog een keer in mijn eigen gezicht spugen zie ik niet zitten.

Liefst,

Rosalie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    3 oktober 2016
    Hoi Wat een geweldige belevenis zeg Dat zie je haast nooit he die dieren in het echt .Toch maar weer mooi meegemaakt jammer van het misselijk zijn Gelukkig hebben jullie pilletjes ja het schiet zeker al op de laatste week gaat het hard he maar dan heb je ook een fantastische vacantie gehad geniet er nog van Ben weer benieuwd naar het volgende verhaal liefs