Dag 17 en 18 van onze reis!

4 oktober 2016

Maandag 3 en dinsdag 4 oktober 2016

Maandag 3 oktober 2016
Tofino - Nanaimo 206km

Lieve iedereen,

Vannacht en vandaag regent het, een mooie dag om te gaan rijden. Vandaag gaan we weer over de achtbaan weg terug naar de camping in Nanaimo om morgen weer met de Ferry naar het vasteland te varen. We hebben ons eerst gedoucht, daarna ontbeten en zijn toen gaan rijden. In Port Alberni zijn we nog even bij de Walmart gestopt om de laatste boodschappen te halen en voor Peter een zalfje voor wondjes en pleisters. Hij heeft zich aan iets open gehaald (hij weet niet meer hoe het is gekomen) en dat is nu een beetje gaan ontsteken. Nadat we alle spullen hebben ingeladen zijn we verder gereden.

Aangekomen bij Living Forrest campground konden we dit keer onze plek gelukkig in 1 keer vinden! We hebben eerst boterhammen gegeten en zijn toen gaan wandelen richting de zee, bij een cafeetje met uitzicht over de zee hadden we internet om ons up to date te houden van alle (nieuws)berichten van thuis. Rosalie, mama en ik zijn daarna een trail gaan lopen die op het kaartje er best groot uitzag, we begonnen bij een klif waar je uitkijk over de zee had, de weg volgde met trappetjes en dalingen richting het bos. Om de zoveel meter stond een bordje met waar je je bevond, al snel kwamen we er achter dat de trail niet zo heel lang was maar hij was wel erg leuk. Je loopt als het ware een rondje langs de zee en door de bossen weer terug naar de camping. Terug bij het cafeetje zat Peter nog steeds naar het uitzicht te kijken en wij gingen naast hem op het bankje zitten. Na een tijdje besloot hij alvast terug te lopen naar de camper en vergeet zijn pakje shag ! Roos doet hem in haar tas en we wachten af totdat hij er zelf achterkomt. Toen wij ook onderweg terug naar de camper liepen zagen we Peter een heel stuk voor ons lopen maar het leuk net alsof hij veel te ver voorbij de afslag naar onze plek liep! We zeiden nog " hè hij loopt toch te ver?" Zonder dat we er bij stil stonden om hem te roepen liepen wij gewoon terug naar de camper, daar hebben we even op een picknick bankje zitten wachten want hij had de sleutel van de camper. Het duurde wel heel lang voordat hij terug kwam...hij was vast de weg kwijt. Ondertussen hadden wij al een aantal scenario's bedacht wat er gebeurd zou kunnen zijn of er ging gebeuren; Peter zoekend in vuurkorven naar shaggies, Peter die word terug gebracht door iemand in een golfkarretje, Peter die in een auto over de camping word gereden terug naar ons, Peter die bij verkeerde (flashbacks naar die man bij ons in Jasper) de verkeerde camper binnen stapt. Toen is Roos een stukje de weg opgelopen om te kijken of ze hem zag, daar was hij niet. Toen de andere weg....en daar was hij!!! En het eerste wat hij zei was: "ik ben ook nog mijn shag kwijt!"  Hij had de hele camping al afgelopen, wij lachen dus. En hij wilde ook weer terug lopen om zijn pakje shag te zoeken maar gelukkig hadden wij die voor hem. Eind goed al goed.

Na zijn avonturen heeft hij voor ons gekookt, hebben we nog wat gelezen en zijn naar gaan slapen.

Dinsdag 4 oktober 2016
Nanaimo - Burnaby 130 km

Lieve iedereen,
Vandaag gaan we (jammer genoeg) Vancouver Island verlaten. Eerst ontbijten, douchen en daarna naar de Ferry rijden. Tijdens het douchen had Roos nog iemand bij haar in het hokje!....namelijk een kleine gifgroene kikker! Ze vond hem heel schattig, ze wilde hem graag aan jullie laten zien en is na het douchen eerst weer naar de camper terug gelopen om haar telefoon te pakken. Bij de Ferry aangekomen kregen we te horen dat de boot om 12:45 vertrok en het was nu 11:15 dus dit keer hoefden we niet zo lang te wachten, gelukkig maar want hier was er niks te doen of te zien qua winkeltjes of restaurantjes. Er was 1 koffie tentje waar we koffie hebben gedronken en mama warme chocolade melk en warme chocolade melk met mint smaak. Keurig op tijd mochten we aan boort, camper geparkeerd en daarna naar boven. Volgens mij was deze boot een stuk kleiner dat de vorige. We hebben eerst wat zitten lezen, zijn weer even in het winkeltje geweest en hebben een rondje gelopen. Toen we al een tijdje aan het varen waren zijn we wat gaan eten in het restaurantje aan boord. Peter, mama en Rosalie een hamburger en ik een zalmburger hmmm lekker. Toen we net klaar waren met eten waren we al aan land! De overtocht ging heel snel!
Nadat we van de boot af mochten zijn we naar een camping gereden die dichtbij een metro station die naar de stad gaat en redelijk dichtbij de camping verhuur ligt. De camping heet BCRV (Burnaby Cariboo R.V. park), is erg rijtje rijtje en recht toe recht aan maar wel netjes. Er zijn veel douches (warme met goede straal!), een game room, een fitness room en een zwembad! Misschien dat we later nog een duik nemen, maar eerst een beetje internetten en eten.

Vandaag hebben we niet veel gedaan dus er valt eigenlijk ook niet veel te vertellen...maar morgen naar we naar Vancouver stad en donderdag gaan we winkelen in een heel groot winkelcentrum! En vrijdag vliegen we alweer naar huis...

Op naar morgen!
Liefs Selina

1. Oma:
    6 oktober 2016
    Zo meisjes na weer wat avonturen dus weer op het vasteland jammer he het gaat nu wel erg snel,maar het wordt tijd dat ik jullie weer hoor of zie.Vandaag komt pupke!!!!Lekker winkelen nog voor de boeg heerlijk ,ben jaloers.geniet er nog van dikke knuffel