Dag 19 van onze reis!

5 oktober 2016

Woensdag 5 oktober 2016, ongeveer 13 haltes met de metro van Burnaby naar Vancouver downtown

Lieve iedereen,

Vanmorgen zijn we weer wakker geworden op camping BCRV. Het is best lekker om een paar dagen op de zelfde camping te staan deze laatste dagen. We moeten nu namelijk niet om 11.00uur al van de camping weg zijn. Lekker op ons gemak ontbijten en ons klaarmaken. Martine heeft roerei en bacon gemaakt voor ontbijt.

Rond 11 uur zijn we richting de metro gelopen, volgens de kaart die wij van de receptie op de camping gekregen hebben duurt het lopen vanaf de camping naar het metro station ongeveer 15 minuten, dat moet te doen zijn! Echter viel het aardig tegen, alles is hier natuurlijk best heuvelachtig waardoor we best een steile weg op moesten lopen. Papa en ik kregen al snel last, morgen doen we dat dus maar anders! Het metro vervoer hier in Canada is goed geregeld. Je kan uit een automaat een dagkaart kopen voor ongeveer $9 p.p en de metro komt om de 5 minuten, je hoeft dus nooit lang te wachten! Trouwens de metro heet hier ''skytrain''. En hij rijdt uit zichzelf, er zit dus geen machinist in zoals bij ons thuis!

Vanaf het station bij de camping naar Vancouver zijn het ongeveer 13 haltes, zo'n drie kwartier zonder overstap. Toen we uitstapte kwamen we bij de haven en hebben we even gekeken of er een cruiseschip in de haven lag, dit was niet zo. Nadat papa de kaart bekeken heeft zijn we richting de straten gelopen waar we kunnen winkelen. We zijn een hoop winkeltjes ingeweest maar nog niks gekocht. Tijd om even wat te gaan eten. Martine en ik nemen een Crêpe met nutella, die heel erg lekker was! Papa en Pannini en Selina een crêpe met groenten, die waren beide helemaal niet lekker. Na het eten zijn we weer lekker gaan shoppen! Martine en ik zijn allebei geslaagd wij de GAP. Martine een trui en ik een nieuwe broek. Papa heeft bij een winkeltje een nieuw t-shirt gekocht en ik heb bij Victoria secret uiteindelijk ook nog een mooi setje kunnen kopen. Dit was best lastig omdat ze bijna helemaal niets in mijn maat hadden! Alles begon bij een veel grotere maat, grrrr. Ik had er best de pest in. Ze hadden zo ontzettend veel mooie setjes! Tijdens het lopen kwamen we op een gegeven moment in een erg leuke wijk terecht, erg veel junks en zwervers. Duidelijk niet de beste wijk! Ik moet zeggen dat er in Vancouver sowieso erg veel zwervers zijn. Erg triest om te zien vind ik dat, vooral als jij dan met al je tasjes langs loopt terwijl hun zitten te bedelen. Inmiddels hadden we al aardig pijn in onze voeten van het lopen en zijn we richting een sportpub gegaan om een hapje te eten. Selina had fish & chips, Martine een stoofpotje met kip en een hartigtaartje, papa een hamburger met schimmelkaas en ik steak & chips, erg lekker was het allemaal! Nadat we uitgegeten waren zijn we weer richting de metro gelopen en terug naar de camping gegaan. Zo'n dagje Vancouver downtown was leuk om mee te maken! Ik was er best van onder de indruk. Bij de camping zit ook een zwembad, dus Selina en ik zijn nog lekker gaan zwemmen en in het bubbelbad geweest. Daarna zijn we lekker gaan slapen, we zijn allemaal erg moe van deze dag! Het was heel veel lopen, in totaal hebben we ongeveer 20.000 stappen, zo'n 13,5km! Morgen gaan we weer shoppen!

Veel liefs,
Rosalie

1. Oma:
    8 oktober 2016
    hoi dat noem ik nog eens winkelen zou het niet volhouden denk ik 13,5km maar goed als je oud bent!!!leuk victoria die was er niet in Rome daar heb ik nog wel naar gekeken straks zijn jullie er weer joepie goede reis