Dag 20 en 21 van onze reis!

7 oktober 2016

Donderdag 6 en vrijdag 7 oktober 2016

Donderdag 6 oktober 2016
Met de metro van Burnaby naar Metrotown.

Lieve Iedereen,

Vandaag is officieel onze laatste dag hier in Canada. Het is al heel de ochtend aan het regenen maar dat is voor vandaag niet erg want wij gaan naar een overdekt winkelcentrum. Het winkelcentrum heet Metropolis at Metrotown en heeft 400 winkels!!!! Goed voor een hele dag shoppen dus... Maar eerst ontbijten en  moeten de koffers alvast worden ingepakt en een begin aan het opruimen van de camper gedaan worden. Na het ontbijt zijn wij met de bus naar het metrostation gegaan en vandaar naar Metrotown. Het was ongeveer een half uurtje met de metro. Aangekomen bij het winkelcentrum zagen we een bord met alle winkels op staan, zo veel!!! Beginnen bij het begin dus. Na in de eerste winkel al goed te zijn geslaagd, zijn we bij Starbucks koffie gaan halen want met zoveel winkels heb je wel een boost nodig natuurlijk. We hebben bijna alle winkels gezien en zeker wel alle verdiepingen afgelopen, we zijn alle 4 erg goed geslaagd en hebben veel spullen gekocht! 'S middags hebben we bij de foodcourt (dit is een plek met veel etenstentjes en in het middag allemaal tafeltjes om te eten, het maakt niet uit bij welk etenstentje je je eten hebt gehaald je mag overal zitten) een pita gyros bij een Grieks tentje gehaald...dit was niet echt een succes! Bah. Toen wij en onze voeten 's avonds klaar waren met winkelen hebben we een (mega)burrito gegeten bij Chipotle en deze was wel heel erg lekker!
Nadat we klaar waren met eten gingen we kijken hoeveel losgeld we nog hadden, dit was nog best veel en we wilden dit uitgeven aan de metro en busreis terug. Roos en ik hadden zonder het geld van de busreis nog wat centen los over en besloten dit aan een zwerver te geven die vast wel ergens buiten zat. Ook hadden we tijden het eten bekers cola die we toch niet meer opdronken dus die hebben we nog een keer extra gevuld en een nieuw dicht rietje gepakt. Buiten voor de ingang van de metro zat er een zwerver in de regen en daar hebben Roos en ik ons geld aan gegeven en Roos haar cola. De man was heel erg dankbaar hiervoor en had gelijk een stralende blik in zijn ogen. Misschien dat hij van het geld wel drugs ging kopen hoor maar in ieder geval was hij blij en de cola dronk hij ook gelijk op.
Eenmaal bij de bushalte aangekomen moesten we nog een tijd wachten in de regen op de bus en weer bij de camper zijn we begonnen met alles schoon te maken. We lagen pas om half 12 in bed en moesten er de volgende dag weer vroeg uit om de camper in te leveren.

Vrijdag 7 oktober 2016.
Burnaby - camping verhuur - Vancouver AirPort - Amsterdam
7697,24 km

Onze wekker ging vanochtend al om 7:00.. We gaan niet meer ontbijten in de camper omdat we alles al hebben omgeruild en schoongemaakt. We hebben nog even de laatste dingen gedaan en zijn gaan douchen om ongeveer rond 9:00 te vertrekken naar de camper verhuur. Dit was nog zo'n 20 min rijden. Onderweg hebben we de camper volgetankt en toen de camper terug gebracht. Er waren net als ons nog veel andere mensen die de camper terug brachten, heel veel Nederlanders waarvan je alle verhalen hoort, bijvoorbeeld dat ze allemaal een beer gezien hebben! Hun wel.. Je merkt wel dat veel mensen ongeveer het zelfde rondje als wij hebben gedaan. Na uit te zijn gecheckt moesten we nog even wachten op het busje die ons naar de luchthaven bracht maar dit duurde gelukkig niet zo lang. Om 13:00 uur waren op het vliegveld en onze vlucht was pas om 16:30 dus moesten we nog een tijdje wachten. We hebben eerst wat gegeten bij een restaurantje, Roos heeft de blog van gisteren geschreven en we hebben een beetje op internet gezeten. Na een uurtje ongeveer konden we de koffers afgeven, omdat we onze boarding passes al hadden ging dit ook heel snel en hadden we nog steeds tijd over. We zijn nog even buiten gaan zitten en hebben wat te drinken gehaald. Toen we nog ongeveer 2 uur over hadden zijn we langs de douane gegaan en hebben daar in nog wat winkeltjes gekeken en mama en ik hebben nog wat bij een Chinees tentje gegeten. Na ongeveer 4 uur was het wachten op het vliegveld eindelijk voorbij, we mogen het vliegtuig in! Het derde deel van deze lange dag. Ik vond de vlucht best een beetje tegenvallen, het duurde voor mijn gevoel veel langer als de heen reis. Ik kon niet wachten tot de vlucht voorbij was. In het vliegtuig hebben we nog wat series en films gekeken, en wat gelezen en na 9 uur kwamen we eindelijk aan op Schiphol! Op Schiphol ging alles gelukkig heel erg snel, de koffers kwamen al gelijk en op weg naar buiten kwam ons busje van het bedrijf waar onze auto geparkeerd staat al gelijk aan rijden! Nadat we thuis in Schiedam aangekomen waren hebben we afscheid genomen van elkaar en hebben we s'middags even geslapen, daar waren we echt heel erg aan toe! Morgen ga ik na 3 weken eindelijk mama weer zien en Selina haar oma, daar kijken we heel erg naar uit want die hebben we natuurlijk erg gemist. We moeten weer even wennen aan het tijdsverschil maar gelukkig zijn we nog een paar dagen vrij. We hebben echt heel erg genoten van de reis! Wat hebben wij toch een geweldige 3 weken mee gemaakt!

Veel liefs,
Rosalie en Selina

1. Oma:
    14 oktober 2016
    dames Rosalie en Selina mag ik jullie bedanken voor de geweldige reisverslagen het maakte het gemis wat minder straks zie ik jullie weer